Tør sperm?

brevkassespørgsmål

Tør sperm?

brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år

Har noget der ligner tør sperm på min pik, hvad skal jeg gøre? Troede jeg rensede min pik ordenligt.

Svar:

Hej du

Det kan være flere forskellige ting.

1. Tør hud. Tør hud på penis hovedet, der så sætter sig som sådan nogle små hvide flager. Det er helt ufarligt, men kan komme efter sex eller onani. Tør hud kan også komme, hvis man vasker for hårdt eller bruger sæbe når man vasker pikken.

2. Nakkeost, eller smegma, som er et helt naturligt smøremiddel, der sikrer at huden ikke tørrer ud. Det dannes i nogle kirtler i huden, og når det blandes med urin og sædrester, opstår de meget hvide nuldermænd, der også kan lugte lidt.

3. Det kunne også være svamp, som du kan havefået efter sex, men så vil du også ofte opleve rødme og kløe. Du behøver ikke have haft sex, men hvis det hverken klør eller er rødt er svamp måske ikke så sandsynligt.

Tag lige den næste uge, og vask den hver dag i lunken vand. Kun vand. Hvis det ikke er bedre om en uge, må du et smut forbi lægen for en sikkerheds skyld.

Mange hilsner Lasse

Lasses billede
Lasse fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål