Knop på penis

brevkassespørgsmål

Knop på penis

brevkassespørgsmål af
Mathias
20 år
Oprettet 5 år 6 måneder siden

Hej Cyperhus Jeg har for 1 uges tid siden fået den her knop og den gør så ondt når jeg prøve at prikke den ud og er bange for at det kunne være en kønssygdom eller noget skadeligt så ville hører hvad du havde af gode råd

Svar:

Hej,

Det er lidt svært at svare på, men jeg tror ikke det er en god ide at prikke den ud. Det kan være en talgknop, som helt naturlig findes på penis. Det kunne være en kønsvorte, et kondylom, som ikke er farlig, men smitter ved sex, så ville jeg bruge kondom. Et kondylom kan behandles nemt med noget creme. Men jeg ville starte med at lade den være nogle uger og se om den ikke går over af sig selv. Hvis det ligner en talgknop kan du lade den være. Hvis du er i tvivl kan du kontakte lægen så han/hun kan kikke nærmere på det. Uanset tror jeg ikke det noget farligt :-) Håber det var til hjælp!

Venlig hilsen Mari, læge

Maris billede
Mari fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål