Kan man være immun overfor Corona?
brevkassespørgsmål af
Anonym
22 år
Jeg bliver ved med at teste negativ, selvom jeg går på højskole, hvor hele min bordgruppe har været smittet, bortset fra mig. Jeg har også været tæt på nogen, som har været smittet (selvfølgelig før de vidste det), men hver gang jeg tager både en kviktest og PCR-test så er den negativ. Jeg sørger for at tage testene på det rigtige tidspunkt, så det kan ikke være derfor. Jeg har fået 3 vaccinestik, og alle fra min bordgruppe på højskolen er færdigvaccineret. Er det muligt, at nogle mennesker kan være mere immune end andre? Eller kan jeg måske have haft et usymptomatisk forløb uden at vide det, og derfor er blevet ‘immun’?

Svar:
Hej med dig.
Tak for dit spørgsmål om corona. Kan forstå at du undrer dig over at du bliver ved med at teste negativ selvom mange omkring dig får corona.
Generelt er der meget man endnu ikke ved om corona, så jeg kan nok ikke sige noget med sikkerhed. Men jeg er helt enig i de ting du selv er inde på.
Jeg tror at du enten har haft en asymptomatisk infektion, alternativt kan det også være at du har reageret effektivt på vaccinerne og derved har svært ved at blive smittet.
Men generelt skal du jo bare være glad for at du ikke bliver smittet.
Jeg håber du kan bruge mit svar.
Med venlig hilsen
Morten