Ornani
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Jeh ornaner ret meget cirka 2 gange om dagen nogle gange 7. Pg jeg trykker ligsom bare på min pik. Er det en normal/ god måde? Er det for meget?

Svar:
Hey Anonym
Der er mange der spørger om det er normalt at onanere, og det kan jeg i hvert fald garantere at det er. Langt størstedelen af alle mennesker onanerer jævnligt fra de kommer i puberteten. Mange gør det hele livet.
Det er umuligt at sige hvor meget der er normalt, for det svinger fra person til person, ligesom det også kan svinge gennem livet. Man kan nok alligevel godt sige at mange unge onanerer oftere end voksne over 40 gør. Som teenager har man en storm af hormoner der konstant blæser rundt i kroppen, og det resulterer i ekstra høj lyst for mange.
Nogle onanerer en sjælden gang imellem. Andre måske et par gange om ugen og andre igen dagligt. To gange om dagen lyder ret almindeligt, og hvis du har dage eller perioder hvor det bare føles dejligt at gøre det syv gange, så er der ikke noget forkert eller underligt ved det.
Onani bliver et problem hvis det overtager hverdagen og tankerne, så man slet ikke kan få hverdagen til at hænge sammen. Hvis man fx ikke kan passe sin skole, sit arbejde, sine venskaber, familie os fordi man føler at man er fanget af at skulle onanere, så er det et problem, som man selvfølgelig skal tage alvorligt.
I forhold til metode så er det igen vildt forskelligt. Nogle rykker, nogle trykker og nogle gnubber. Nogle bruger ikke noget til at få det til at glide, mens andre bruger spyt, glidecreme eller lignende. Mange bruger hånden, og så er der dem der kan lide at supplere med legetøj. Mulighederne er mange, og det afgørende er at du finder den måde der fungerer for dig. Så længe det føles dejligt, og det ikke giver skader så er det din fantasi og din lyst der sætter grænsen, når du onanerer, og har sex med dig selv.
Mange hilsner Lasse