I tvivl
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej Cyberhus, Der er den her pige i min klasse, som jeg har et crush på. MEN, for lidt under en uge siden har hun fået en kæreste. Problemet er, at hun har følelser for mig, men har ikke fuld confirmed det. Man kan også se på dem, (mit crush og hendes “kæreste”), at de ikke rigtig har fuld følelser for hinanden, men bare er sammen fordi det er “fedt”., at have en kæreste. Men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre/ tænke omkring det. Så ville høre have i tænker om det? Hilsen en forvirret dreng, 16 år

Svar:
Kære du.
Først og fremmest tak for dit spørgsmål til brevkassen, det er rigtig godt du har taget dig tid til at skrive ind til os.
Men det lyder til du sidder i en lidt kompliceret situation med hende dit crush. Først og fremmest er det vigtigt at respektere hendes valg om at være sammen med sin nuværende kæreste, selvom du har følelser for hende. Hvis hun har følelser for dig, men ikke har fuldt ud bekræftet det, kan det måske være en god ide at give hende plads og tid til at afklare hendes egne følelser og beslutninger.
I mellemtiden kunne det være være en ide hvis du prøvede at opretholde venskabet med hende og fortsætte med at lære hende bedre at kende, og se hvor meget kemi i egentlig har med hinanden. Det er vigtigt at være åben og ærlig overfor dig selv om dine egne følelser og ønsker. Hvis du vælger at tale med hende om situationen (lige meget om det er via beskeder eller ansigt til ansigt), så husk at gøre det på en respektfuld og ordentlig måde, så hun fx ikke føler, at du lægger en form for pres på hende hvor hun føler hun skal vælge mellem dig og sin nuværende kæreste, selvom det måske ikke er din intention.
Uanset hvordan det udvikler sig om i forbliver venner eller måske senere mere end det, er det altid en god ide at opretholde et godt, åbent og ærligt venskab til hende, og husk endelig at have venlig og ærlig kommunikation med hende om tingene.
Husk også på, at følelser kan ændre sig over tid, og situationen kan udvikle sig. Vær tålmodig og se tingene an med tiden.
Håber mit svar kan hjælpe dig lidt på vej og jeg vil ønske dig al held og lykke.
Venlig hilsen Kylie.