Hej jeg er 14 gammel dreng
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej jeg er 14 år gammel og jeg har et problem. Jet har i snart et halvt år haft et sår. 1 cm fra min pik som der er rødt og nogen gange for rødt og der er en sår skorpe, mit spørgsmål er om jeg skal være bekymret da, jeg ikke kan stoppe med at gokke og vær gang jeg gokker bliver det ikke bedre. Jeg gokker nu kun 1 gang om dagen men jeg kan ikke stoppe og jeg ved ikke om hvordan jeg for mit sår væk og om der kommer et kæmpe ar, er bange for at gå til lægen da jeg kun Er 14 og skal have forældre med, vil helst ikke have min forældre finder ud af det.

Svar:
Kære anonym,
Hvor er det godt, du skriver. Du er ikke den eneste unge mand, der går rundt med det problem. Derfor kan jeg godt forstå, det alligevel kan være svært at snakke med venner, forældre og læge om.
Hvis såret bliver værre af at onanere, kunne det skyldes slid. Derfor vil det give mening at prøve at afholde sig fra at onanere i en periode for at se, om det ikke heler af sig selv. Det lyder dog som om, du har prøvet at skrue så meget ned, som du kan, og det stadig ikke går væk. Det man kan være bekymret for er, om der kan være kommet bakterier i såret, og det er derfor, det ikke heler. Jeg synes derfor, du skal kontakte din læge for at få det tjekket. Hvis du synes, det er pinligt eller akavet, at dine forældre skal høre, at du onanerer, behøver I ikke snakke om det. Lægen vil formentlig bare undersøge, om der er bakterier i såret.
Jeg vil dog alligevel opfordre dig til at fortælle dine forældre det. Husk, de også har været unge engang og sikkert har været igennem noget lignende.
Jeg håber, du har kunnet bruge svaret, og jeg vil igen rose dig for at skrive herind - der er helt sikkert andre unge mænd, der sidder og har været glade for at høre, at de ikke er de eneste med det problem.
Held og lykke med det,
Venlig hilsen
Eva