Hævet pin
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej jeg har været til en fest i weekenden. Hvor at jeg var så heldig og få et blow job af en pige, men nu er det nogle dag efter. Og den er blevet meget hævet og har mærker. Jeg ved ikke om hun har bidt i den, men så ville jeg da kunne mærke det under oplevelsen. Jeg har nogle riser men hun havde også bøjle, så kan det være noget med det og gøre. Og hvornår går hævelsen væk?

Svar:
Hey Anonym
Det lyder ret ubehageligt, og jeg kan godt forstå du gerne vil vide, hvor længe der går.
Penis er ultra følsom, så både onani, sex og blowjob kan godt være en hård omgang, der efterfølgende kommer en reaktion på. At penis kan være øm og lidt hævet er ikke usædvanligt eller farligt. Hævelsen burde forsvinde igen ret hurtigt. Går der mere end en-to dage, kan det være en god ide lige at få tjekket om alt er som det skal være.
Jeg synes det lyder voldsomt, at du har ridser eller mærker på din penis nu, så hvis du stadig har det, eller hvis du stadig er hævet,  vil jeg bestemt anbefale at du ringer til din læge, og forklarer hvad det er du oplever.
Selvom det kan føles akavet at snakke med lægen om, så er det noget lægen er vant til. Det er lige så naturligt, som at snakke om en brækket arm, og jeg tænker det er vigtigt at have styr på om der er noget galt, eller om det bare skal have mere tid.
Jeg håber det hurtigt går i sig selv igen, og at du får ringet til din læge med det samme, hvis det ikke gør.
Mange hilsner Lasse