Sex

brevkassespørgsmål

Sex

brevkassespørgsmål af
Laura
15 år
Oprettet 1 måned 2 uger siden

Jeg vil gerne prøve og have sex men ved ikke hvordan man gør? er der nogen gode "øvelser" man kan lave for man har sex for første gang?

Svar:

Hej med dig.

Du skriver at du gerne vil prøve at have sex. Du skriver, fordi du er i tvivl om nogle ting, hvilket du også sætter ord på. Og det er der virkelig mega mange, der har stået i eller står i lige nu, ligesom dig. De er klar til første gang, men hvordan gør man lige. Og hvad er godt at vide inden.

Der er nogle ting, man kan sige, helt overordnet og ellers handler det meget om at teste af.

Som det første kan man starte med forspil, hvor man ‘varmer op’ til selve samlejet. Forspillet handler om at gøre klar til at have sex og det gør man ved at tænde hinanden, så pigen bliver våd og drengen for stiv penis. Her er der mange forskellige ting, der kan være rart, men det kan være at røre ved hinanden eller kysse, nusse mm. Man må gerne være kreativ og prøve lidt forskelligt af. Det samme gælder for selve samlejet. Den mest kendte stilling er nok hvor fyren ligger øverst og det kan også være en god en at tage den første gang. Men igen kan det være meget forskelligt, hvad der føles rart for dig, når det er. Der findes billeder af stillinger på nettet og i bøger, hvis du gerne vil have noget inspiration inden.

Udover de praktiske ting omkring den første gang, er der lige et par vigtigste pointer, jeg vil at sige til dig;

1. Det kan være godt for nerverne, hvis stemningen er god og afslappet og I også har god tid.

2.Lyt til dig selv og sig til og fra. Det er fuldstændig okay at sige både ja og nej under sex. Ja til det, du har lyst til og nej det, du ikke har lyst til.

3. Og så husk at bruge beskyttelse, for jeres begges skyld. Sexlinien har info om en masse forskellig slags på siden her: https://www.sexlinien.dk/emneside-praevention/praevention

Jeg håber, du får en god oplevelse med din første gang.

De bedste hilsner

Mai

Mais billede
Mai har svaret på dette spørgsmål