Hvordan får man en kæreste? dreng der spørger
brevkassespørgsmål af
Michael
21 år
Hej Cyberhus, Jeg er 21 år og hedder Michael. Jeg har været single hele mit liv og ønsker at vide hvordan man får en kæreste. Der er mange i min årgang der har kærester, og jeg føler mig ensom og udenfor af den grund. Hver gang jeg er sammen med mine venner, snakker de altid om deres kærester, og det gør mig jaloux. Jeg er virkelig klog, og ekstrem stærk. Hvorfor vil pigerne ikke have mig? Jeg er den pæneste dreng på skolen. Hjælp.

Svar:
Kære Michael
Det er svært at vide præcis hvad der gør, at du ikke har fundet en kæreste endnu. Men du skal vide at det er meget normalt, og at det er utrolig forskelligt hvornår man får en kæreste. Når jeg læser dit brev, så tænker jeg på to ting. Det første er, at du ikke skriver noget om, hvad du allerede har prøvet for at finde en kæreste. Er der nogen piger på skolen, som du føler dig tiltrukket af? Har du prøvet at tale med dem? Spørge ind til deres liv og hvad deres interesser er?  Selvom du skriver at du er den pæneste dreng på skolen, så er udseende ikke alt, når det kommer til at få en kæreste. Ofte så kræver det også at man er god til at spørge ind til andre, og være nysgerrig på dem. Du skriver også at du er meget stærk, så jeg tænker at du måske træner en del? Grunden til at jeg spørger om det, er fordi at det nogle gange er nemmere at tale med pigerne, hvis man møder dem et sted, hvor man har noget tilfælles. Så hvis du f.eks. tager i træningscenteret, så kunne du overveje at tale med nogle af pigerne der? Det kunne f.eks. være om noget træningsrelateret til en start, og så kunne det måske udvikle sig over tid. Du skriver også at du er meget klog, så måske har du interesser eller aktiviteter, hvor der er andre kloge mennesker?
Den anden ting jeg kommer til at tænke på, er om du har prøvet at spørge dine venner om hvad de har gjort? Hvis de allesammen har kærester, så tænker jeg at det vil være helt oplagt for dig at spørge dem. Mon ikke de gerne vil hjælpe dig med at finde en kæreste. Det kan også være at de vil være wingman i byen, og hjælpe dig med at få kontakt til en sød pige.
Jeg kan godt forstå at du føler dig ensom, og det kan virkelig være svært at føle sig som den eneste der ikke har en kæreste. Du skal vide at du ikke er den eneste, og at det, for rigtig mange, er svært at finde ud af det med kærester. Men et rigtig godt første skridt, er at bede om hjælp - ligesom du gør her. I den forbindelse vil jeg også anbefale dig at tjekke vores gruppechat ud. Der kan du spørge andre unge herinde anonymt om hvad de har gjort for at få en kæreste. Du finder den her.
Jeg håber du kan bruge mit svar, og ellers så håber jeg at du vil skrive igen, hvor du måske skriver lidt mere om hvad du har prøvet.
Venlige hilsner,
Camilla