Forhud

brevkassespørgsmål

Forhud

brevkassespørgsmål af
Jens
15 år
Oprettet 1 år 9 måneder siden

Hej. Jeg har et lidt underligt spørgsmål omkring forhud fordi jeg selv ikke kan trække den helt tilbage, eller jeg tror godt jeg kan men når jeg prøver er jeg bange for at jeg ødelægger noget. Jeg syntes altså det er lidt underligt at jeg ikke kan trække min forhud helt tilbage ved alderen 15, selv hvis den er stiv kommer den ikke helt tilbage, den kommer ikke engang fordi spidsen af penishovedet. jeg regner med at normalt burde man godt kunne gøre det og jeg ved ikke om det er noget jeg skal gå til lægen med, og jeg syntes også at det er pisse uhyggeligt og pinligt at snakke med mine forældre om det.

Svar:

Hej du

Super fedt du skriver og spørger omkring det med at trække forhuden tilbage.

Gør det mon ondt når du trækker forhuden tilbage?

Normalt skal forhuden kunne trække sig tilbage, især når penis bliver stiv. Derfor vil jeg anbefale dig at blive kigget på hos lægen. Nogle drenge oplever at have en forhudsforsnævring, og dette kan hurtigt løses ved et lille snit i forhuden, i de fleste tilfælde.

Hvis forhuden ikke kan trækkes tilbage, kan det give større risiko for infektioner under forhuden. Ligesom det kan give smerter ved samleje og onani. Det er vigtigt at kunne vaske penis ordentlig. Det kan være rigtig svært ved en forsnævring af forhuden.

Jeg håber derfor du vil kontakte din læge og lige få kigget på det. Så kan lægen også berolige dig hvis der ikke er nogen forsnævring, så du ikke behøver være bange for at trække forhuden tilbage.

Og det er helt forståeligt at det er pinligt lige at skulle vende med sine forældre. Dog vil jeg sige, at der ikke er noget pinligt ved at have de spørgsmål der kan opstå om kroppen, sex osv. Måske kan det være lettere evt at vende med din far, måske han har haft samme problemer da han var barn/ung. De fleste drenge bliver det opdaget ved når de er små, andre først når de kommer i teenagealderen og penis begynder at vokse mere.

Hilsen fra Rose

Nannas billede
Rose fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål