Hvad skal jeg gøre
brevkassespørgsmål af
Niels
17 år
Jeg var sammen med en virkelig sød og sjov pige i dag og det endte ud i at vi kyssede og vide det var så tæt på at vi hade sex men min pik/tissemand startede med at være stiv og så var den slap mega hurtigt og så om igen fra stiv til slap rimlige hurtigt og det gjorde mig sådan ked af det inde i. Hvad skal jeg så gøre så jeg ikke skal skynde mig inde i hende når jeg har en stiv en
Men det endte så med at da den så var stive skyndte jeg mig og tage den ind i hende og så inden at jeg kom inde i hende skyndte jeg mig og tag min pik/tissemand ud og så kom det hele ud i min hånd med ved ikke om der også er en sandsynlighed for at hun kun blive gravid efter det stundt som jeg lavet for hun tager ikke p-piller eller sådan noget i den stil😅

Svar:
Hej Niels,
Tak for dit spørgsmål. Eftersom det er delt i to, vil jeg også dele mit svar i to.
Det med at din pik bliver slap hurtigt, og efterfølgende skiftevis bliver stiv og slap, er noget mange oplever. Som oftest handler det om en slags præstationsangst, hvor man kommer til at fokusere på, at nu må den ikke blive slap, og så bliver den det selvfølgelig. For langt de fleste handler det om, at de kommer til at tænke alt for meget på, om nu pikken bliver ved med at være stiv, og om nu de kan gøre det godt nok for deres partner, at kroppen slet ikke kan finde ud af, hvad den skal. Hvis du kan genkende det med at komme til at tænke for meget og/eller blive for fokuseret på, at nu må den ikke blive slap, så er mit bedste råd, at du fortsætter som du gør nu. Altså fortsætter med at klø på, og fortsætter med at tro på, at det nok skal lykkes. For det kan det sagtens. Et andet godt trick er at øve dig i at tænke på noget andet. Prøv så vidt det overhovedet er muligt, at flytte tankerne fra din pik og over på noget andet. Allerhelst over på din partner og hvor dejlig hun er, men hvis det stadig er for tæt på "problemet" kan det også være noget helt fuldstændig andet du tænker på. Det vigtigste er, at du får afledt dine tanker.
Hvis du ikke kan genkende det med at komme til at tænke for meget eller blive for fokuseret på, at din pik ikke må blive slap, så tænker jeg, at du kan overveje at blive undersøgt nærmere af din læge. For langt de flestes vedkommende er det overtænkning og/eller præstationsangst, der er skyld i, at de mister rejsningen. Men det kan naturligvis også være noget andet. Og hvis det er noget andet, er det en god idé at få lægen til at kigge på det.
Og nu til den anden del af dit spørgsmål. Det korte svar er: Ja, pigen kan godt blive gravid selvom du trækker dig ud inden du kommer. Det kan hun på grund af det, der hedder præsperm. Præsperm er en klar væske, der indeholder sædceller, og som kommer ud undervejs mens man onanerer eller har sex - altså inden man kommer. Og netop fordi præsperm indeholder sædceller kan pigen godt blive gravid.
Netop på grund af risikoen for uønsket graviditet er det en god idé at bruge en eller anden form for prævention, når man har sex. Det kan være kondom, der også beskytter mod kønssygdomme, eller det kan være p-piller, spiral, minipiller, p-stav eller en af de utallige andre præventionsformer, der findes. Det er dog kun kondomet, der også beskytter mod seksuelt overførte sygdomme, og kun kondomet, der kan fås i håndkøb og ikke kræver en tur forbi lægen først.
God fornøjelse!
Mange hilsner,
Siv