Hvad skal man gøre mod røde knopper efter barbering af sin nederdele
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
hver gang jeg har prøvet at barber min pik, får jeg røde knopper, Og det er hver gang, så har brug for hjælp...

Svar:
Hej Anonym
Det er virkelig frustrerende med de røde knopper.
Der findes ikke en garanti for at undgå irritation efter barbering. Vi er forskellige, og nogle har bare en mere følsom hud, som altid vil reagere på en barbering, som i bund og grund er hårdt for huden.
Det kan jo være at du er én af dem, der bare vil have en gladere hud, hvis du ikke barberer, og så skal du måske overveje andre muligheder, som eksempelvis at trimme.
Men inden du når dertil, kan du selvfølgelig prøve de mange gode tricks, der er til en god og skånsom barbering. Sexlinien har lavet en virkelig god artikel med flere gode råd, til den bedst mulige fremgangsmåde: https://www.sexlinien.dk/emneside-kroppen/intimbarbering
Mange hilsner Tanja