Hvad er en normal penis?

brevkassespørgsmål

Hvad er en normal penis?

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Oprettet 3 år 3 måneder siden

Hvor lang er den gennemsnittelige penis og hvordan måler man den?

Svar:

Hej med dig

Overskriften på dit spørgsmål er "hvad er en normal penis", og ingen vi går ind i det, du spørger om med gennemsnitsstørrelse og sådan, så bliver jeg bare lige nødt til at sige, at stort set alle penisser er en normal penis. En normal penis kan være længere end gennemsnittet eller kortere end gennemsnittet. Den kan være tyk, tynd, lige, skæv, mørk eller lys i huden eller en blanding, og alt det er normalt, for penisser er bare helt enormt forskellige fra fyr til fyr.

Når det så er sagt, så er gennemsnitsstørrelsen på en penis ifølge en ret stor undersøgelse i Europa omkring 15 cm i stiv tilstand. I den undersøgelse målte man på undersiden af penis altså fra slutningen af pungen til spidsen af penis. Jeg vil dog igen lige påpege, at en gennemsnitsstørrelse på 15 cm ikke betyder, at alle går rundt med en penis på 15 cm. Hvis man for eksempel undersøger 10 mænd, og fem har dem har en penis på 10 cm og de fem andre har en penis på 20 cm, så får man en gennemsnitsstørrelse på 15 cm. Så hvis man har en pik på 12 cm, vil man måske tænke, at ens penis er mindre end alle andres, fordi den er mindre end gennemsnittet, men i virkeligheden er man jo faktisk større end halvdelen og altså de fem, som havde en penis på 10 cm. På den måde er gennemsnitstørrelse et tal, som egentlig ikke siger så frygtelig meget om, hvor stor en penis de fleste har. Derfor tænker jeg også, at det er bedre at huske på, at man er præcis, som det er meningen, man skal være, og størrelsen på ens penis betyder ikke så meget. Det er meget vigtigere at være sund og rask.

Jeg håber, at det var svar på dit spørgsmål!

De bedste hilsner,

Dagmar

Dagmars billede
Dagmar fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål