pikstreng sprunget
brevkassespørgsmål af
Anders
16 år
hej jeg er en 16 år gammel dreng jeg har sprunget min pikstreng efter at mig og min kæreste havde samleje den er ikke sprunget helt, men den er nærmest revnet. Der er kommet et mindre hak i den har prøvet at holde den i ro i en uge af gangen, hvor mig og min kæreste så har prøvet at have samleje igen, uden den var helet helt, hvor den så bare revnede endnu mere. hvad skal jeg gøre, og kommer den overhovedet til at hele fuldstændig?

Svar:
Hey Anders
AV, hvor træls. Det er dig ikke helt usædvanligt at det kan ske, og heldigvis er pikstrengen noget af det der heler enormt hurtigt, så jeg tænker at der er håb forude.
Men det kræver at den får ro, og en uge er altså ikke nok. Hvis den ikke får ro til at vokse sammen, kan det godt give problemer med arvæv, så dig og din kæreste er nødt til lige at tage en timeout, og give det nogle uger, indtil den er fuldstændig helet.
Jeg vil også anbefale dig at ringe til din læge og tage en snak. Både i forhold til helingen nu og her, men særligt i forhold til om der er en særlig årsag til at din pikstreng sprang. Det er ikke sikkert at der er det, men der kunne også være nogle problemer med din forhud der gør at det her er noget der vil ske igen og igen, hvis du ikke lige for det tjekket.
Så først og fremmest ro...helt ro. Og så et opkald til lægen, så er jeg sikker på du bliver kampklar igen.
Mange hilsner Lasse