Hjælp
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej jeg er en dreng på 16, som gerne vil udforske min krop. Så her den anden dag onanede jeg analt med en kuglepen med en kondom på. Og jeg har gjort det mange gange før med fingere. Men efter jeg gjorde det med kuglepenen er jeg begyndt at bløde lidt når jeg skider. Ved ikke om jeg skal være bange for tøre ikke sige noget til mine forældre fordi jeg synes det mærkeligt og akavet, hvis de skal vide jeg har onaneret analt med en kuglepen.

Svar:
Kære dig.
Tak for dit spørgsmål til brevkassen.
Jeg ved godt det her er sindssyg grænseoverskridende og måske også lidt pinligt at skulle snakke med andre voksne om dette emne, men tror det vil være en god at du taler med en voksen (behøver ikke være dine forældre, kan også være en anden voksen du føler dig tryg ved, hvis det er) om dine bekymringer, så du kan få den rette hjælp. Du kan også kontakte din egen læge selv, som vil kunne hjælpe dig med at undersøge blødningen og evt hvis lægen ser det nødvendigt, vil lægen henviser dig til en specialist på sygehuset. Det er helt normalt og naturligt at udforske sin krop når man er i teenagealderen, men det er også vigtigt at gøre det på en sikker og ansvarlig måde- din sundhed er vigtig og skal tages alvorligt, og det ville være synd hvis du får skadet dig selv på en måde der kunne få sundhedsmæssige konsekvenser.
Onani kan være en sund og naturlig måde at udforske sin krop på, men det er vigtigt at bruge de rigtige redskaber og undgå du måske skader dig selv. Hvis du gerne vil forsætte med at onanere analt vil forslå dig at tage visse forbehold, du kan fx gøre brug af sexlegetøj som er designet til analt brug. Det er også vigtigt at bruge kondom for at undgå risiko for skader og infektioner. Og som sagt jeg ved kan være svært at tale med ens forældre om sådanne følsomme og private emner, men hvis det er nødvendigt er det vigtigt at søge hjælp fra lægen eller en betroet voksen i din omgangskreds, som kan hjælpe dig videre.
Håber du kan bruge mit svar til noget, og jeg ønsker dig god bedring.
Venlig hilsen Kylie.