Hvor tit onani?

brevkassespørgsmål

Hvor tit onani?

brevkassespørgsmål af
Freja B
13 år
Oprettet 1 år 2 måneder siden

Vi har jo det her uge 6 og hørte bl.a. noget om onani. Drengene grinede jo helt vildt og pigerne blev røde i hodet og kiggede ned i bordet. Jeg er selv lige kommet igang og ku se at mange af pigerne også godt vidste hvad det drejer sig om. Men tør jo ikke rigtig spørge dem om hvordan og hvor tit og sådan. Jeg er jo først ved at få min onani sådan i mere faste rammer og finde ud af det hele og spekulere på hvor tit fx andre gør det? Ku godt tænke mig og vide hvad der er normalt? Hvad tænker i?

Svar:

Hej Freja B

Jeg kan godt forstå, at du er nysgerrig på onani. Onani er helt naturligt - og selvom drengene griner, og pigerne bliver helt røde i hovedet, så er der intet galt i at onanere.

Det er svært at sige, hvad der er normalt, fordi der er så stor forskel på folk. Der er nogle, som onanerer meget, og der er nogle, som ikke onanerer særligt meget. Og begge dele er lige normale. Jeg tror, det vigtigste er, at man onanerer, når man har lyst til det. Og at man ikke føler sig presset til at onanere, fordi ens venner gør det. Onani er en måde at lære sin egen krop og sine lyster at kende på, så det er vigtigt, at man bruger den tid på det, som man har brug for til at føle sig tryg i det.

Hvis du har lyst, kan du læse lidt mere om onani for piger her.

De bedste hilsner
Marie

Nikitass billede
Marie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål