Meget Ømt pikhoved som søger hjælp

brevkassespørgsmål

Meget Ømt pikhoved som søger hjælp

brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
Oprettet 1 år 1 måned siden

Hej Mit pikhoved er meget følsomt, og vil høre hvad jeg kan gøre for det går væk.. Jeg har hørt man kan hærte det.. Men hvordan gør jeg det hurtigst muligt?

Svar:

Kære dig

Tak for dit spørgsmål.

Hvis dit pikhoved er meget følsomt, kan det skyldes forskellige årsager, herunder fysisk irritation eller psykologiske faktorer. Hvis det bekymrer eller generer dig kan du overveje at kontakte din læge for at få en ordentlig vurdering af situationen.

Hvis der ikke er nogen underliggende medicinsk eller fysisk årsag, der forårsager følsomheden, kan du prøve følgende råd for at hærde dit pikhovede:

Brug kondom ved sex: Når du har sex, så kan et kondom måske hjælpe med at reducere følsomheden og give mere modstand.

Blid onani: Prøv at onanere med mindre styrke og mere langsomt for at vænne din krop gradvist til mere stimulation. Nogle onani-teknikker kan være mere eller mindre stimulerende for dit pikhoved. Du kan også prøve at stimulere andre områder af din pik eller krop, så du ikke fokuserer for meget på dit pikhoved. Brugt evt også lidt glidecreme- det kan mindske friktionen og dermed reducere følsomheden.

Undgå overdreven stimulation: Prøv at undgå overdreven stimulation af pikhovedet, da det kan føre til mere følsomhed, smerte og ømhed.

Tålmodighed: Det her er måske frustrerende når du ønsker det skal gå væk hurtigst muligt, men prøv at vær tålmodig og væn din krop gradvist til mere stimulation over tid.

Kontakt lægen: Hvis problemet vedvarer, eller hvis det er meget generende, kan det være en god ide at kontakte lægen igen, måske en gynækolog også kan være en mulighed for at hjælpe på dit problem.

Husk på, at følsomhed af pikhovedet er normalt, og mange drenge/mænd oplever det. Det er ikke nødvendigvis noget, der skal "hærdes", men snarere noget, der skal justeres gradvist over tid. Det er desværre nok ikke et ”quick fix” på dit problem, så tålmodighed er din bedste ven her.

Håber du kan bruge mit svar til noget, og håber du får lyst dit problem på en stille og rolig måde.

Venlig hilsen Kylie

cyberhuskyles billede
Kylie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål