Hjælp

brevkassespørgsmål

Hjælp

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Oprettet 2 år 6 måneder siden

Hej cyberhus

Jeg vil gerne have sex men jeg har ikke nogen sex partner. Hvad gør jeg

Mvh MIG

Svar:

Hej dreng 12 år

Mange tak for dit spørgsmål her i brevkassen.

Det er meget normalt at begynde at blive nysgerrig på sex og få lyst til at eksperimente i den retning, når man nærmer sig teenage-årene. Før man kaster sig ud i at have sex med en partner, kan det være en god ide at prøve ting af på sig selv og finde ud af, hvad man er til. Så er man mere sikker på sig selv og sine egne præferencer, når man skal have sex første gang.

Jeg kan se, at du ikke er ældre end 12 år. Der er mange på din alder, der ikke har erfaring med at have sex med en partner. Jeg har fundet en statistik på, hvornår unge har sex for første gang i Danmark. Her er gennemsnitsalderen 16,1 år. Så det er helt normalt ikke at have erfaring med sex sammen med en partner i din alder.

Jeg håber, du kan bruge mit svar til noget.

Med venlig hilsen

Matilde fra Cyberhus

Matilde fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål