Problem
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej. Min kæreste og jeg hyggede os i weekenden. Jeg prøve at give hende finger. Jeg startede ud med en finger, derefter prøvede jeg med 2, men hendes hul er meget stram, så jeg blev bange for der var noget som ville springe, hvis jeg blev ved. Jeg stoppede og sagde jeg ikke var i humør til det. Det skal bare siges, det var først gang hun prøvet at lave noget sexiuelt. Hun er 15 og jeg er 16. hvad skal jeg?

Svar:
Hej med dig,
Tak for at du skriver til brevkassen. Jeg kan godt forstå, at du har brug for nogle råd til, hvad du stiller op i den her situation, så både du og din kæreste kan nyde sex sammen.
Det er rigtig godt, at du er gået forsigtig til værks og er startet med 1 finger. Du skriver, at din kæreste ikke har lavet noget seksuelt med andre før, og det får mig til at tænke på, at det er vigtigt at I begge er trygge og snakker om, hvad der føles rart, og hvor hurtigt det skal gå. Din kæreste har højst sandsynligvis onaneret og ved, hvad hun synes er rart og ikke rart, så spørg hende. Måske har hun været nervøs og har spændt op i musklerne i underlivet, og så er det svært at føre noget ind i skeden. Du skriver, at du blev bange for om noget ville sprænge, og det forstår jeg godt, at du kom til at tænke over. Selvfølgelig har du ikke lyst til at gøre noget ved hende som kan gøre ondt eller være til skade, men du kan være helt rolig, der er ikke noget, som kan sprænge eller som sådan gå i stykker, så længe man er forsigtig og spørger den man har sex med, om det man gør føles rart. For at gøre det rart for pigen at få noget op i skeden er det vigtigt, at hun er tændt og våd. Ellers kan det gøre ondt og være ubehageligt. Du skriver ikke noget om, om hun var våd, da du gav hende finger, men prøv at bruge lidt ekstra tid på at kysse og nusse, inden du går til at bruge fingrene. Og husk at være tålmodig, det kan godt være svært, hvis man er meget liderlig og bare har lyst til sex NU, men det gør oplevelsen bedre, hvis det er dejligt for jer begge.
Mit allervigtigste råd er at spørge. Spørg hende hvad der føles dejligt, og spørg hende hvad hun har lyst til. Mange tænker, at det måske dræber stemningen, men tværtimod. Det er super frækt, at ens partner lytter og gerne vil tilfredsstille en, og at man får det, man gerne vil have.
Jeg håber, du kan bruge mit svar, og at du har mod på at prøve igen, så du og din kæreste kan nyde sex sammen.
Kram fra Ulrikke