Gravid
brevkassespørgsmål af
Dreng 17 år
17 år
Hej Jeg har et spørgsmål. Hvis man har haft sød på hånden, som så er tørret ud, og man bagefter røre ved et kondom og tager det på. Kan man så gøre en gravid med det? altså om der kan komme noget på kondomet?

Svar:
Hey Dreng
Det er godt du spørger, for man kan så nemt komme i tvivl.
I den situation du beskriver vil jeg ikke mene der er nogen risiko for graviditet.
Hvis der kommer helt friske sædklatter fra hånden og på et kondom, vil risikoen selvfølgelig være større selvom der fortsat er ret lille sandsynlighed for,  at det kan føre til graviditet.
Det du beskriver med helt tør sæd tænker jeg er svært overhovedet at overføre til en kondom, så der vil jeg mene du kan være ret rolig.
Mange hilsner Lasse