Gorone

brevkassespørgsmål

Gorone

brevkassespørgsmål af
Julie
22 år
Oprettet 2 år 9 måneder siden

Jeg har lige haft gorone, og der brugt jeg min dildo.. Efter jeg fik behandling, må jeg så brug den igen? Den bliver vasket efter brug, altid..

Eller skal jeg købe en ny?

Svar:

Hej Julie

Hvor er det godt, at du skriver til os her i brevkassen, sådan du kan få svar på dit sprøgsmål.

Det er sådan, at klamydia og Gonorébakterier kræver nogle helt bestemte forhold for, at de skal kunne overleve på en dildo. Det er blandt andet et fugtigt og varmt miljø. Når skedesekreten, som kommer på dildoen ved brug, tørrer ud, så vil bakterierne dø, og du vil derfor ikke længere kunne blive smittet med hverken klamydia eller Gonoré. Derfor er der en meget lav risiko for, at du kan blive smittet igen, ved at bruge din gamle dildo. Dog vil jeg altid anbefale dig, at du vasker din dildo grundigt med varmt vand og sæbe efter brug, præcis som du skriver, at du allerede gør. Du kan med fordel også rengøre den med en klud med antibakteriel gel.

Underneden har jeg indsat et link med et tidligere brevkasse spørgsmål, som på mange punkter minder om dit. Måske du kunne have glæde af, at læse det også.

https://cyberhus.dk/brevkasse/sp%C3%B8rgl%C3%A6gen/klamydia-smitte-n%C3%...

Jeg håber, at du kunne bruge mit svar til noget.

Hilsen

Sara

SaraSs billede
Sara fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål