Fodvorter

brevkassespørgsmål

Fodvorter

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Oprettet 6 år 4 måneder siden

Hej.. jeg har 2 fodvorter, som er virkelig irriterende at have og ser grimt ud. Den ene fodvorte er helet men den anden er ikke. Jeg bruger verucid til det og skraber det døde hud væk. Det gør os lidt ondt når jeg går på fodvorten. Spørgsmålet er, hvor langtid tager det for en fodvorte at hele/gå væk? Og, hvorfor får man fodvorter?

Svar:

Hej du

Fodvorter skyldes en virus. Det er ikke farligt, men det kan tage lidt tid at få dem til at gå væk. Du har brugt verucid og har skrabet. Og det er en god behandling. Hvis den ene vorte alligevel ikke vil forsvinde, kan du gå til din egen læge, der kan ætse eller fryse den. Så plejer de at forsvinde.

Håber svaret kan bruges.

Venlig hilsen Jens-Christian

Jens-Christians billede
Jens Christian har svaret på dette spørgsmål