hjælp

brevkassespørgsmål

hjælp

brevkassespørgsmål af
Anonym
22 år

hej. har et kæmpe problem som gør at jeg ikke kan passe mit arbejde og min uddannelse. det hele starte med at min mor og far kommer og spørg mig om jeg ikke vil lave et lån for dem så de kunne betale deres husleje og selvfølgelig vil jeg det men problemet ligger i at min mor og far ikke betaler til lånet som jeg lave for dem så de kunne klar sig og nu hænger jeg selv på lånet og har ikke råd til og betale låne og når jeg spørger dem og de ikke skal betale deres lån ved mig så siger de bare jojo og så kommer de ikke vider og min bror lånet penge til en bil hvor han sagde han nok skulle betale mig det er også gået helt i stå så har to lån for andre som ikke kan betale mig tror bare man kunne stole på sin familie så har alle mest lyst til og smutte fra det hele undskyld stav fejl staver bare ikke så godt

Svar:

Hej Anonym

Først vil jeg starte med at sige at jeg synes du lyder til at være en rigtig rar fyr der gerne vil hjælpe din familie med økonomien hvis de mangler penge. Derfor er det så også bare endnu mere ærgerligt at dem du har lånt penge til ikke betaler dig tilbage som de skal...det er bare slet ikke i orden.

Først og fremmest synes jeg det er vigtigt at du i hvert fald ikke låner dem flere penge så din situation ikke bliver værre end den er nu. Dernæst synes jeg du bliver nødt til at tage en snak med din arbejdsplads og din skole om hvordan din situation er lige nu, så i sammen kan finde ud af hvordan du kan få skole og job til at fungere med den situation du står i lige nu.

Jeg tror ikke rigtig det hjælper noget at stikke af fra gælden og det hele for den forsvinder ikke, men bliver tvært imod bare større hvis ikke du gør noget. Jeg tror det bedste du kan gøre er at tage en snak med dem du skylder penge. Hvis det eksempelvis er i banken skal du tage en snak med dem om hvad det er der er sket og om hvordan du kan komme til at betale pengene tilbage. Banken kunne måske også hjælpe dig med at finde ud af om der er nogle muligheder for hvordan du får de penge tilbage fra din familie som de skylder dig.

Mange hilsner

Erroll