Skriv til han
brevkassespørgsmål af
Viktoria
14 år
Hej Jeg er en pige der er 14 og skriver lidt (næsten ikke) med ham her fyren som er samme alder. Jeg ville vildt gerne skrive med ham men ved bare ikke hvad. Jeg ville også gerne være sammen med ham, men synes det er lidt fortideligt at spørge. Håber du har nogle gode forslag til hvad jeg kan skrive til ham, det er fuldstændigt ligemeget hvad det omhandler bare det virker :)

Svar:
Hej med dig.
Det kan være rigtig svært lige at finde ud af, hvordan man starter en samtale og holder den i gang med en, man har et crush på, og som man håber kan udvikle sig til noget mere.
Der er heldigvis lidt forskellige ting, du kan skrive til ham. Du kan starte samtalen ved at spørge ham om, hvad han laver, eller om han nyder julen. Hvis du har mod på det, kan du også starte samtalen ved at skrive til ham, at du lige kom til at tænke på ham. Hvis du kender ham lidt og måske kender lidt til hans interesser, så kan du måske starte samtalen ved at skrive om noget, der handler om det. Hvis han fx går op i fodbold og der er sket noget spændende indenfor det felt, kan du skrive til ham om det. Det kan også være, at du ser en video eller et billede, der minder dig om ham, og så kan du sende det til ham med teksten om, at du så det her, og du kom til at tænke på ham.
Når du så har skrevet til ham, så kan du prøve at spørge lidt ind til ham - hvilke interesser han har, hvad hans yndlingsmusik er, hvordan hans klasse er, hans yndlingsferie osv. Måske du kan prøve at tænke på, hvad du gerne selv ville have, at en fyr skrev til dig. Det kan gøre det lidt nemmere at finde ud af, hvad du kan skrive til ham. Hvis du slet ikke ved, hvad du kan skrive, så kan du måske også tage chancen og skrive til ham og spørge, om han har lyst til at ses med dig. Det kan fx være, at der går en film i biografen, som du kan foreslå, at I kan tage ind og se sammen. Nogle gange må man nemlig bare satse, og hoppe ud i det, for det værste der kan ske er, at man får et nej - og modsat, det kan jo være, at han rent faktisk siger ja!
Hvis du har nogle gode veninder, så kan jeg også anbefale dig at prøve at snakke med dem om, hvad du kan skrive. Det kan være, at de selv har prøvet at stå i samme situation som dig, og har nogle gode råd til ting, man kan skrive om. Ellers er mit bedste råd til dig, at du skal gøre det, du har det bedst med. Så prøv at følg din mavefornemmelse og prøv ikke at tænk for meget over det, du skriver til ham. Jeg tror enhver vil blive glad for at få en besked af en, som har tænkt på dem :-)
Mange hilsner Pernille