Er jeg forkert
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej jeg er en dreng på 14 som er bange for at jeg tænder på noget forkert. Nogen gange når jeg ser porn så sker der ingen ting, jeg mener min diller blir ikke stiv. men fra mit værelse kan jeg se ind til vores nabo og deres pige er 12 år og nogen gang står hun nøgen eller i trusser foran et spegl og red sit hår og så kan jeg se alt og hver gang blir min diller mega stiv med det samme. Er jeg pædofil når jeg tænder på en pige på 12 som ikke en gang har bryster endnu.

Svar:
Hej Anonym
Jeg kan. Godt forstå din bekymring, og jeg synes det er vildt godt at du er åben om dine tanker og spørger.
At du tænder på din 12-årige nabo, behøver slet ikke at betyde at du er pædofil. Som 14-årig er I jo næsten lige gamle, og så jeg tænker egentlig det er.meget naturligt, at du kan tænde på en nøgen pige, som er på din egen alder. Særligt når du kan se hende "live", hvilket i sig selv kan være med til at gøre det mere frækt.
Hvis du bliver ved med at have det sådan at piger omkring den alder er frække, når du selv bliver ældre, så synes jeg du skal reagere. Først og fremmest fordi det er nogle rigtig svære tanker at gå med alene, og der er hjælp at hente, hvis man finder ud af at man faktisk har pædofile tanker og lyster.
Men lige nu, tænker jeg som sagt, at det du oplever er ret naturligt. Porno er lavet af voksne, og til voksne, og det man ser kan på mange måder være sværere at identificere sig med end en pige på ens egen alder...også selvom hun er lidt yngre.
Det er slet ikke det du spørger om, men jeg vil alligevel lige dele en tanke. Det lyder ikke til at du gør noget særligt for at komme til at se din nabo. Det er noget der helt naturligt sker, fordi jeres vinduer vender mod hinanden, og fordi hun ikke trækker et gardin eller lignende for. Mon hun ved at du kigger, og hvordan ville hun have det med at du ser hende nøgen? Jeg forstår det som noget der sker ved et tilfælde, men jeg synes alligevel du skal overveje om hun ville blive gladere for at du vælger at trække et gardin for eller kigge væk, når hun nu ikke selv har tænkt over det.
Men i forhold til din bekymring, tænker jeg, at det er mest sandsynligt at det ændrer sig helt automatisk i takt med at du bliver lidt ældre. Hvis det ikke gør, så skriv endelig igen, så vi kan give dig råd til hvad du så kan gøre.
Mange hilsner Tanja