Sex i skolen
brevkassespørgsmål af
Freja
15 år
Hej.
Jeg er en pige på 15 år, som har en kæreste, og vi dyrker tit sex. For ikke særlig lang tid siden var vi til en fest, som blev holdt på skolen sammen med min årgang. Vi er rimelig fulde, og går hen til cykelskuret og har sex. Jeg er bange for at der er overvågning på skolen, fordi det er der skrilte om. Hvad skal jeg gøre?

Svar:
Hej med dig.
Tak for dit spørgsmål her i brevkassen.
Hvor er det dejligt, at du har en kæreste, som du er glad for, og at I sammen kan have en masse dejlig sex.
Du skriver, at du og din kæreste til en skolefest havde sex ude i cykelskuret, og nu er du bange for, om det er blevet fanget på et overvågningskamera, da der på skolen er skiltet med, at der findes videoovervågning på området. Måske det kunne være en mulighed at gå tilbage til cykelskuret og kigge rundt omkring om, der hænger et kamera. De er som regel ikke til at overse. Hvis ikke der hænger noget kamera, så kan det give dig noget ro med det samme, og hvis der gør, så tænker jeg ikke, at du skal ligge det store i det. Jeg tænker ikke, der kommer noget stort ud af det. Jeg tror faktisk heller ikke, at de kamraer bliver kigget igennem jævnligt, men kun hvis der nu opstod en særlig årsag, som kræver en hurtig opklaring.
Når det så er sagt, vil jeg, uanset om der hænger et kamera eller ej, opfordre Jer til at finde et andet sted at dyrke sex fremover.
Tommelfingerreglen er ifølge Miljøstyrelsen at: "Man ikke må udvise uanstændig eller anstødelig opførsel, der kan forulempe andre eller vække offentlig forargelse.". Det betyder, at man f.eks. ikke må have sex i offentligheden, hvor der kan komme andre mennesker forbi. Det gælder også i naturen, uanset om man er på offentlig ejede arealer eller i privatejede naturområder med offentlig adgang.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar.
De bedste hilsner
Helene