Er han den rigtige?
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej.
jeg er begyndt at se en dreng som jeg har kunne lide i virkelig lang tid, også nu når vi endelig er begyndt at få noget, føler jeg bare ikke det samme længere, vi var hjemme hos ham igår og det var rigtigt hyggeligt vi kyssede og så film og snakkede hele tiden, det skal lige siges at jeg aldrig har haft en kæreste før aldrig, men så da jeg tog hjem fra ham havde jeg bare slet ikke samme følelse som inden jeg skulle hjem til ham, jeg var bare "tom" artigt jeg vidste ikke loge hvad jeg følte. Ved ikke om det er fordi det går for stærkt eller om han bare ikke er den rigtige, men det kan jeg jo ikke bedømme allerede når vi kun har mødes 2 gange før. Har bare en dårlig mavefornæmmelse, hvilket er mega irriterende for jeg syntes han er vildt sød og dejlig...

Svar:
Kære dig,
Tak for dit brev. Jeg kan godt forstå, at du bliver lidt forvirret over, hvordan det mon kan være, at dine følelser har ændret sig, og hvad det kan betyde.
Nu er der gået nogle dage siden, I så hinanden, og det kan være, at du allerede nu kan mærke, om det ikke er noget for dig, eller om du stadig er vild med ham og gerne vil ses igen.
Først vil jeg sige, at det lyder dejligt, at du endelig har brugt noget tid sammen med ham her fyren, som du er vild med. Det har du sikkert længtes efter. Når man har set frem til noget i lang tid og glædet sig rigtig meget, kan man have opbygget nogle store og måske lidt urealistiske forventninger til, hvordan det vil være. Det kunne godt lyde, som om du er blevet lidt skuffet eller ikke helt fik det, som du havde håbet på eller troet - og måske var det fordi dine forventninger var meget høje. Fordi det ikke lige gik helt, som du havde troet, eller du havde en lidt flad fornemmelse bagefter, behøver det ikke betyde, at du ikke kan lide ham mere, eller at det ikke gik godt med besøget. Jeg tror, at det er ret normalt at være lidt forvirret og rundt på gulvet efterfølgende. Dine følelser har lige været i en rutsjebane. Hvis tvivlen er vokset siden du så ham sidst, så tænker jeg, at du skal overveje at lytte til den.
Når der er noget man ikke kan få, og som man gerne vil have, er der meget spænding i ens krop og følelser. Når man er vild med nogen, kan man måske se det lidt som et spil, hvor man prøver at gøre den anden interesseret. Når det så lykkes, kan det føles lidt tomt, fordi spændingen bliver udløst, og man opnår det, man gerne ville. Igen så betyder det ikke, at man ikke længere vil have det, man gik efter - men det føles anderledes nu, fordi man faktisk har fået det. Jeg håber, at det giver mening for dig, sådan som jeg har beskrevet det her. Jeg ved ikke om du kan genkende den følelse, og om det er dét, der kunne være på spil for dig i den her situation. Hvis du kan genkende det, så vil jeg råde dig til at huske, hvad det var der gjorde, at du blev interesseret i første omgang, og så prøve at lægge mærke til alle de ting, som fanger din interesse, når du er sammen med ham, du er vild med. Det kan forstærke, hvordan du har det, så du ikke føler en tomhed eller tvivl.
Du kan prøve at give ham en chance mere og aftale, at I skal ses igen. Nu hvor du har haft lidt tid til at tænke og mærke efter (og fået mine tanker med på vejen), kan det være, at det er helt anderledes den 3. gang. Hvis du kan mærke, at du er kommet endnu mere i tvivl og ikke rigtig har så meget interesse i ham mere, så er det det, du må lytte til og følge. Husk at du også er velkommen i vores 1-1 chat, som har åbnet tirsdag (kl. 18-21), onsdag (kl. 13-16 og kl. 18-21) og torsdag (kl. 18-21).  Uanset hvad så ønsker jeg dig alt det bedste herfra.
Venlige hilsner
Jeanette