Efterskole

brevkassespørgsmål

Efterskole

brevkassespørgsmål af
Sofia
16 år
Oprettet 1 år 5 måneder siden

Hejsa har man som efterskoleelev ikke ret til et skab som kan aflåses , da jeg fx. kun har en lille hængelås til at kunne låse en lille skuffe af?

Svar:

Hej Sofia

Jeg har prøvet at undersøge lidt, og jeg kan ikke finde konkret regler om at man som elev har krav på, at kunne aflæse et skab. Der vil altså sige at det ikke er noget efterskolen skal stille til rådighed, og derfor heller ikke noget du som sådan har ret til.

Det er meget forskelligt fra efterskole til efterskole, hvilke muligheder eleverne har. Nogle steder kan det være en skuffe, eller et mindre rum i et skab, og andre steder kan det være hele skabet der kan låses. Der er også steder hvor man slet ikke kan aflåse noget på sit eget værelse, men så kan man måske få noget låst inde på kontoret.

Så der er mange forskellige muligheder, men ikke som sådan en fælles regel for hvordan og hvor meget man skal have mulighed for at aflåse for ejendele.

Mange hilsner Pedro

Pedros billede
Pedro fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål