Forældre elske ikke hinanden under fortnite spil
brevkassespørgsmål af
Kornelius
13 år
Hej cyperhouse:
jeg spille fortnite når far kommer ind og vil snakke, Han siger far ikke elske mor længere. Jeg spille videre der er 25 tilbage, men efter jeg vinde, får jeg tom følelse i sjæl:,,,(( jeg efterladt uden hjælp.

Svar:
Hej Kornelius.
Du skriver, at under et spil fortnite, fortalte din far dig, at han ikke længere elsker din mor. Det må have været rigtig svært at høre.
Nogle gange sker det, at forældre går fra hinanden, fordi de ikke elsker hinanden længere, eller fordi det ikke fungerer godt, når de bor sammen. Det er rigtig hårdt at opleve, og det er en helt naturlig reaktion, at man føler sig tom indeni. Man kan også opleve at få andre følelser som at blive meget vred eller ked af det, og man kan føle mange forskellige ting på en gang, og andre gange kan man føle sig helt tom. Det er helt almindeligt, når man oplever det, du oplever nu.
Det er vigtigt, at du får talt med nogen om, hvordan du har det, og hvad der skal ske med din familie. Det bedste vil være, hvis du kan tale med din mor og far om det, så de kan forklare dig, hvad der sker lige nu. Hvis det ikke er nemt at tale med dine forældre om det, kan det være, at der er en anden voksen omkring dig, som du kan tale med. Måske et andet familiemedlem, som en bedsteforælder? Det kan også være, at du har en lærer eller anden voksen der, hvor du går i skole, som du kan tale med. Det er vigtigt, at du ikke går med det alene. Du er også velkommen i vores chat til en snak. Den finder du her: https://cyberhus.dk/chat. Det kan også være, at den kommune/by, du bor i, har en chat på Cyberhus, hvor du kan komme til at tale med nogen, som også bor i samme by som dig og kan fortælle dig lidt om, hvem du ellers kan snakke med, der hvor du bor. Du kan se om din kommune har en chat her: https://cyberhus.dk/ung-i
Mange hilsner
Laura