Liderlig pige
brevkassespørgsmål af
Amalie
17 år
Hej er en liderlig pige på 17 år. Jeg har haft sex flere gange, og det var dejligt. Men når jeg  prøver at give mig selv finger, her til aften fik jeg den største orgasme, og det sprøjtet ud med en hvid vœske er vœske fra skeden, er dette  normalt?

Svar:
Kære dig,
Det er dejligt at høre, at du nyder at udforske din krop - det er sundt! Vi er alle forskellige, vi kan lide forskellige ting og vores kroppe reagerer forskelligt på berøring og kærtegn. Ligeledes kan hvordan orgasmer føles og ser ud være meget forskelligt fra person til person. De fleste kvinder kan opleve flere forskellige typer orgasmer, alt efter hvor på kroppen de bliver rørt, og hvad der lige virker for dem. Mange tror at klitoris kun lige er den lille del, der kan ses ved kønslæberne, men faktisk er klitoris meget større. Det betyder også, at man kan stimulere klitoris på mange forskellige måder, og derfor også få ret forskellige orgasmer! Fordi vores kroppe er forskellige, er det ikke alle, der oplever den type orgasme, som du har oplevet for nyligt, men det betyder ikke, at det ikke er normalt. Det lyder som om, du har oplevet en sprøjteorgasme. Nogle kvinder oplever sprøjteorgasmer, når klitoris stimuleres fra inde i skeden, og ja, så kan der komme en væske ud. Det er helt normalt, selvom det ikke er alle kvinder, der oplever det. Du kan læse mere om sprøjteorgasmer her
Jeg håber, mit svar er brugbart!
Sophie