Blowjob
brevkassespørgsmål af
Emma
15 år
Her fra ca 2 dage siden gav min kæreste mig finger. Han tog sin hånd nej i mine bukser og begyndte at give mig finger. Han gjorde det meget vildt men det var rart. Jeg lavede mange lyde men jeg sagde stop til ham fordi det gjorde ondt på en god måde agtig (svært at forklare) men pludselig kom der en masse vand ud eller noget at min tissekone. Hjælp mig.. Det andet der skete var at jeg gav ham blowjob. Han havde agtigt fat i mit hoved og tog op og ned med min mund så langt ned mit hoved ku komme ned. Pludselig kom han mens jeg havde hans pik helt nede i min hals. Han blev ved med at holde mit hoved så hans pik var i min hals mens han kom og blev næsten kvalt. Er det usundt? Pls svar

Svar:
Kære Emma
Når jeg læser dit brev lyder det til, at du har haft en seksuel oplevelse, der har været både intens og måske lidt grænseoverskridende. Det er vigtigt at huske, at du altid har ret til at sige stop og sætte grænser for, hvad du føler dig mest til tilpas ved. Hvis du ikke ønskede at fortsætte med at give ham blowjob, eller hvis det gjorde ondt eller føltes ubehageligt, er det vigtigt at sige dette videre til din kæreste.
Når det kommer til det vand eller væske, som du beskriver kom ud af din tissekone er det muligt, at det var en orgasme du oplevede. Når man får en orgasme sker der muskelsammentrækninger og der frigives væske fra kønsorganerne under seksuel stimulation. Det kan føles forskelligt fra kvinde til kvinde, nogen mærke det som en eksplosion i hele kroppen, mens andre kun mærker det ganske lidt. Det som du har oplevet er en ganske naturlige kropsreaktion og ikke noget at bekymre sig om.
Med hensyn til at holde hovedet fast under en blowjobs-situationen, kan det være farligt, hvis det sker længere tid af gangen eller på en måde, der kan blokere vejrtrækningen. Det er derfor vigtigt at du siger klart til din kæreste hvad du er mest tilpas med, det er meget vigtigt at der er en gensidig respekt for grænser og sundhed for hvis der ikke er det bliver det ubehageligt i fremtiden, og måske risikerer man at få ubehagelige tanker vedrørende sex.
Jeg kan ikke sige nok at det er vigtigt at være opmærksom på dine egne grænser, du skal ikke gøre noget som du ikke har lyst til selvom du måske føler det forventes af dig. Hvis du ikke har lyst til fx at din kæreste putter sin pik helt ned i halsen på dig, SKAL du sige det, og han SKAL respektere dit valg. Husk også at forsætte med at sige fra hvis du føler han presser på med noget du ikke er tryg ved! Hvis din kæreste ikke vil respektere dine valg og grænser er han måske ikke den rette.
Håber mit svar kan hjælpe dig lidt på vej, og husk respekt, særlig og god kommunikation er nøglen til et sundt og godt forhold.
Venlig hilsen Kylie