Autisme og Kærlighed hvad skal jeg skrive til den søde dreng/Mand
brevkassespørgsmål af
Kærlighed og Autisme
19 år
Hej Cyberhus
jeg starter lige med at sige jeg har Autisme og jeg har aldrig haft en kæreste før men jeg har mødt den her mega søde dreng/Mand på 19 år jeg rigtig gerne vil lære bedre af kende men jeg hved ikke hvad jeg skal skrive og jeg hved heller ikke hvodan man flirter
har i nogle god råd?
vh. Kærlighed og Autisme

Svar:
Kære dig,
Først og fremmest, hvor er jeg glad for, at du har mødt en sød mand, som du gerne vil lære bedre at kende. Det er altid spændende, og lidt af et eventyr at have det sådan. Jeg kan sagtens forstå, at du bliver nervøs over, hvad man mon siger, hvordan man flirter og hvordan man egentlig kommer tættere på én, man synes er lidt sød. Det er du HELT SIKKERT ikke den eneste, der føler - det er svært at kaste sig ud i den slags. Man bliver sårbar  og nervøs, det er helt naturligt.
For mange kan der være en sikkerhed og tryghed i, at man skriver lidt sammen i starten. Det kan være lettere fordi, man ikke skal være lige så meget "på" - man har tid til at tænke over, hvad man skal skrive, og der er ikke på samme måde risiko for stilhed (der nogle gange kan føles lidt akavet ansigt-til-ansigt). Man kan skrive om hobbyer og interesser, tv-serier man godt kan lide og yndlingsbøger, for eksempel. Det kan være, han har nogle vildt spændende interesser, du kan spørge lidt ind til? Når du finder ud af lidt mere om, hvad han godt kan lide og hvordan han er som person, bliver det meget lettere at finde på noget at lave ansigt-til-ansigt.
At flirte er vist lidt af en videnskab. Det er så forskelligt fra person til person, hvad man kan lide, hvordan man flirter, og hvad man opfatter som flirt. Nogle flirter meget skjult, for eksempel ved bare lige at holde øjenkontakten et par sekunder længere end de ville gøre med andre end denne ene person, de gerne vil flirte med. Mens andre er mere direkte og måske kommer med flirtende bemærkninger eller komplimenter. Man kan også starte med den mere skjulte flirten, hvor man holder øjenkontakt, griner en masse, smiler og måske rører ved den andens arm, og så senere når man er mere trygge med hinanden måske prøve at være mere tydelig og eksplicit. Alle disse ting, kan man også sagtens gøre over skrift - sende emojis, være tilstedeværende, varm og ægte, og give mange komplimenter.
Alt i alt, er det vigtigste egentlig bare, at du er dig selv og tør vise hvem du er. Når du viser, hvem du er, er ærlig og tilstedeværende, så er det meget lettere for ham også at gøre det samme.
Jeg håber, du kan bruge mit svar - held og lykke med det hele.
Kærlig hilsen
Sophie