Minipiller

brevkassespørgsmål

Minipiller

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år

Hej Jeg tager minipiller, men er i tvivl om hvad der okay at skylle dem ned med? Vil de stadig virke lige så meget hvis jeg skyller dem ned med sodavand og alkohol?

Svar:

Hej med dig.
Tak for dit spørgsmål her i brevkassen.

Jeg har svært ved, at forestille mig, at det skulle have nogen betydning i forhold til virkningen af minipiller (eller andre piller), at man skyller dem ned med andet end vand, som fx sodavand, som du nævner.

Jeg kan heller ikke finde nogen artikler, hvori der fremgår noget forskning der påviser, at sodavand vil mindske virkningen. Derudover tænker jeg, at hvis man ikke "måtte" det, så vil det fremgå meget tydligt af indlægssedlen i pakken. Den kan du evt tag et ekstra kig på. Og er du fortsat i tvivl, så sørg for altid at skylle ned med vand.

Håber du kan bruge mit svar.

De bedste hilsner

Helene

Helens billede
Helene fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål