6 års forskel

brevkassespørgsmål

6 års forskel

brevkassespørgsmål af
...
14 år
Oprettet 4 år 2 måneder siden

Så jeg kommer bare lige til sagen:

jeg er 14 år gammel og går til en sport på et hold med 16-20 årige drenge og 14-20 årige piger. Det er et super godt og hyggeligt hold og vi snakker alle sammen på trods af forskel på alder.

men en Fredag blev der holdt fest, og folk var jo (næsten) alle sammen fulde. hvilket jo gøre dig meget mere ærlig osv.

jeg var selv ret fuld og sad og snakkede med en af mine super gode venner for holdet som er en dreng på 20. vi kom så ind på hvem han ku' for holdet osv osv.

det ender med at vi kommer lidt ind på det med at kysse og sex osv og han spørger ind til hvad jeg har prøvet og om jeg kunne finde på at gøre det med en 6 år ældre end mig selv. Jeg tænker ikke da jeg er fuld og siger "alder er bare et tal..."

vi ender med at gå uden for og så kysser han mig så. det gør vi så i lidt tid ind til der kommer nogen. vi går så et andet sted hen og kysser så igen, men så begynder at at tage mig på røven og føre sin hånd ned mellem mine ben. han siger så at vi skal gå ud på toilet og jeg siger bare ja.

det ender så med at han ligesom tager mine bukser + truser ned og begynder så at røre mig der nede osv han slikker mig også og så spørger han så om jeg vil give ham tilbage. Jeg er super nærvøs men siger ja og det ender med at jeg giver ham hj og bj.

vi går så ud af toilettet og efter 20 min siger han at vi skal mødes på toilettet igen. jeg er stadig mega fuld og siger ja og vi gør det hele igen.... han blIver dog lidt desperat og vil gerne have sex men jeg siger nej og han stopper heldigvis. han vil så gerne have at jeg giver ham en sutter men jeg siger jeg ikke rigtig har lyst.... han siger så plz og hiver mig i armen og bliver lidt sur. heldigvis stopper han men jeg bliver lidt "bange" agtigt.

vil ogsæ sige at hvis jeg sagde nej eller stop så stoppede han, men er bare i tvivl om det ligesom er ulovligt og om han ligesom har misbrugt min tilstand.

(han har dog skrevet til mig og var flink og ville høre hvorfan jeg havde det med det, men er stadig sådan lidt utilpas ved det hele agtigt )

så ved ikke rigtig lige hvad jeg skal gøre

Svar:

Kære dig

Det lyder som om at du har haft en oplevelse der har været ret grænseoverskridende for dig, og jeg synes det er SÅ godt at du skriver.

Først og fremmest så synes jeg at det lyder til at I har et rigtig godt fællesskab på holdet. Det er rigtig fint når man kan mødes på tværs af alder og hygge sig, men det er en god idé at huske at der kan være en ret stor forskel på hvor moden man føler sig når man er 14 og når man er 20. Og derfor tænker jeg faktisk at ja, han har udnyttet din tilstand - selvom det måske ikke var hans intention. Det skal jeg nok skrive lidt mere om, men jeg tænker at jeg vil starte med at sætte lidt ord på hvad modenhed betyder ift. seksualitet og sex.

Som du nok ved, så er den seksuelle lavalder 15 år. Det er en lov der er skabt for at beskytte børn under 15 mod at blive udnyttet af voksne. Det er fordi at man, fra samfundets side, har vurderet at man først er moden nok til at træffe beslutninger om sex når man som minimum er 15 år. Når det så er sagt, så er det som udgangspunkt ikke ulovligt hvis begge parter er nogenlunde jævnaldrende og enige om hvad der skal ske. Når jeg læser dit brev, så lyder det til at du var nogenlunde i stand til at sige fra overfor at gøre ting, som du ikke havde lyst til, f.eks. at have sex. Det er mega sejt at du fik sagt fra, også selvom du var fuld og havde svært ved at mærke dine egne grænser. Dem kan du så mærke tydeligere nu når du er ædru, og så vidt jeg kan læse, så bliver du i tvivl om du egentlig var okay med det andet (hj/bj) der skete. Det er rigtig godt at gøre sig de her tanker, fordi det gør dig klogere på hvad du er moden til, og hvor din grænse går - og det gør dig i stand til at sige tydeligere fra, hvis det skulle ske en anden gang.

I den forbindelse tænker jeg også at du måske skal overveje at holde igen med alkoholen. Dermed ikke sagt at du skal holde dig helt fra det, men tænk over om du behøver at drikke så meget at du får svært ved at sige fra overfor ting du ikke har lyst til. Når du beskriver det, så lyder det nemlig til at din tilstand spillede en ret stor rolle i hvorfor du endte med ham på toilettet - og jeg tror at hans tilstand også påvirkede hvorfor han var så ivrig. Ingen af jer tog sig tid til at tænke over hvad I egentlig gjorde. Og selvom det ikke var hans mening at udnytte din tilstand, så gør han det fordi han, som 20 årig, burde vide bedre. Han burde vide at man som 14-årig ikke er klar til det samme, ikke har den samme erfaring eller modenhed. Desværre tænkte han sig ikke om, men lod sig rive med. Heldigvis stoppede han når du sagde stop, og det er jeg glad for at høre. Jeg er også glad for at høre at han har spurgt dig om du var ok bagefter. Det viser at han måske også godt er klar over at der blev overskredet en usynlig grænse. Derfor tænker jeg heller ikke at jeres tur på toilettet kan kaldes for ulovlig. Grænseoverskridende ja. En smule tankeløst ja. Men ikke ulovligt.

Når det så er sagt, så synes jeg at du skal vente med at kaste dig ud i en lignende situation igen. Tag små skridt ind i din seksualitet, så du hele tiden kan mærke din grænse og føle dig godt tilpas med hvad der sker. Prøv at holde lidt igen med alkoholen, så du ikke bliver så fuld at du mister dig selv. For i virkeligheden er der vel ingen af os som ønsker at overskride vores egne eller andres grænser på måder som er ubehagelige når rusen er væk igen.

Jeg synes også at du skal tale med en veninde eller en anden du føler dig tryg ved. Fortæl lidt om de tanker du går med. Om tvivlen. Om hvordan det føles at have overtrådt en grænse, og tal om hvordan du kan blive bedre til at holde fast i den en anden gang.

Jeg håber du kan bruge mit svar. Husk at du også altid er velkommen i vores chat.

Kærlige hilsner,

Signe