ONline undervisning
brevkassespørgsmål af
Maja
17 år
Vi er blevet sendt hjem fra undervisningen her i Middelbart, men har ikke fået et andet tilbud om eksempelvis online undervisning. Er det lovligt? Jeg mener, at hvordan kan de bare sende os hjem uden et alternativ. Nogle af mine venner har enda fået fravær for nogle af deres timer hvor de skulle testes.

Svar:
Kære Maja
Rigtig godt du skriver til os, jeg kan godt forstå at det må være meget frustrerende for dig. Jeg er så imponeret over, at du som ungt menneske, vælger at undersøge nærmere svar. Det viser virkeligt noget overskud og mod.
Jeg ved ikke hvilken skole du går på, men Middelfart kommune følger sundhedsmyndighedernes anbefalinger når de lukker en skole ned. Dette gør det ikke mindre frustrerende, men jeg ved at de følger de gældende retningslinjer. Jeg ved ikke hvordan det er, i forhold til fravær under testning.
Jeg tænker at I skal tale med jeres underviser, rektor eller anden fagperson om dette. Jeg tænker dog det er vigtigt at kunne dokumentere dette via indkaldelse eller andet.
Hvis du eller andre har brug for yderlig information, eller snak omkring frustration under hjemsendelse, er I altid velkommen til at skrive med os på vores chat https://cyberhus.dk/ung-i/middelfart som har åbent hver tirsdag fra 16:00-19:00
Bedste hilsner Dorte.