de slår
brevkassespørgsmål af
Anonym
9 år
min far slå mig og skuber og råber hel tiden jeg tør ik sig not i skole for så er jeg bange for vad de sir. mor sir jeg ik må sie not for far kom i fænsel. og det er min skyl sir hun ka de kom i fænsel for det vil jeg ik. kan du jelp

Svar:
Hej med dig
Jeg synes, du er modig og meget dygtig, at du skriver til mig.
Det du fortæller lyder meget svært.
Jeg forstår, du er bange for, hvad der vil ske, hvis du fortæller om det til en voksen. Jeg tror også din mor er bange og det får hende til at sige til dig, at du ikke må fortælle det til andre.
Når voksne skubber deres børn og råber af dem, så har har både de voksne og børnene det svært og har brug for hjælp.
Derfor er du nødt til, at fortælle det til den lærer, som du allerbedst kan lide. Din lærer vil så fortælle det til nogle mennesker, fra noget der hedder kommunen. Dem fra kommunen vil hjælpe både dig og dine forældre, det er nemlig deres arbejde.
Måske kunne du sige til din lærer, at du har brug for at tale om noget meget, meget svært, som din mor siger du ikke må fortælle. Og så fortælle hvad der sker derhjemme. Jeg kan også se, at du er god til at skrive. Hvis det er alt for svært at få det sagt til din lærer, kunne du måske skrive det til din lærer, som du har skrevet til mig.
Jeg er sikker på dit store mod, vil hjælpe dig til at få det fortalt.
Hvis du har brug for at skrive med en igen, kan du skrive på Cyberhus Middelfartchatten https://cyberhus.dk/chat . Her kan du skrive med en voksen.
Mange hilsner
Hanne