mit angst problem
brevkassespørgsmål af
julija
14 år
Jeg har et problem med angst og panikanfald. Det startede for nogle år siden med at jeg fik panik anfald når jeg var i et område med mange mennesker på en gang. Men som tiden gik blev min angst og panik anfald være. Jeg har fået panik anfald i skolen når jeg skulle fremlægge eller få taget klassebillet. Hvad skal jeg gøre for at løse mit problem?

Svar:
Kære Julija,
Tak for dit spørgsmål. Du er ikke alene om at have den følelse,  det vil jeg godt starte med at fortælle dig. Der er mange unge der får panikanfald og lider af angst netop fordi man får en følelse og en oplevelse af at man skal præstere, måske mere end man i virkeligheden kan. Måske kender du andre unge der har det ligesom dig?
Har du prøvet at tale med dine forældre om det?
unge kan gå i en gruppe hvor at der også andre unge der har det på den måde, det kan sommetider være en hjælp.
Jeg vil anbefale dig at tale med en voksen som du synes du har det godt med.
Hilsen Janne