Ond tante
brevkassespørgsmål af
Henrik
11 år
Min tante er ond. Når jeg er hjemme hos hende (som jeg er hver onsdag) lukker hun mig inde i skabet i flere timer, og når jeg er sulten fodrer hun mig hundemad. Mine forældre ved det ikke. Hvad gør jeg for at få hende til at stoppe? Jeg ville ikke have mine forældre finder ud af det, fordi de godt kan lide hende.

Svar:
Kære Henrik,
Tak fordi du gav dig tid til at skrive til brevkassen.
Jeg kan godt forstå du synes det er svært når dine forældre godt kan lide din tante. Men jeg er sikker på at hvis du fortæller dine forældre hvordan din tante overfor dig og hvad hun gør ved dig så jeg er ret sikker på at de gerne vil hjælpe dig. Du er det vigtigste i deres liv også selvom de godt kan lide din tante. Så mit bedste råd til dig vil være og tale med enten dine forældre eller måske sige det til en voksen som du rigtig godt kan lide og så kan de måske hjælpe med at fortælle det til dine forældre.
Hilsen Janne