Ville gerne prøve at onanere

brevkassespørgsmål

Ville gerne prøve at onanere

brevkassespørgsmål af
Sema
14 år
Oprettet 4 år 2 dage siden

Hej jeg ville gerne prøve at onanere fordi mine veninder gør det men jeg ved ikke villet hul det skal være for har hørt at piger har 3 huller og at nogle har haft det op i den forkerte og så skulle til lægen hvOrsan ved jeg at det er det rigtige hul jeg skal putte noget op i ?

Svar:

Hej Sema,

Det er rigtig, at piger har tre huller -  ét til urinrøret, ét til skeden og ét til endetarmen. Hullet til endetarmen er det samme som numsehullet - det tænker jeg du har styr på hvad er for ét. Så er det skedeåbningen og urinrøret. Åbningen til urinrøret sidder højere oppe (altså i retning mod din navle) end skedeåbningen. Skedeåbningen sidder altså mellem numsehullet og hullet til urinrøret, og er en større åbning end den til urinrøret. Hvis du billedsøger på "kvindelig anatomi" kommer der mange fine tegninger op, der på en nem og overskuelig måde illustrerer hvad der er hvad.

Onani kan sagtens foregå ved at du stikker noget op i skeden. Hvis du gør det, er det dog meget vigtigt, at du husker at vaske det "noget" først og/eller sætter et kondom på. Ellers kan du risikere at få infektioner i underlivet. Men onani kan også foregå på mange andre måder. Mange har eksempelvis stor glæde af kun at stimulere klitoris, når de onanerer, og har ikke behov for at stikke noget op.

Det vigtigste, når du onanerer, er at du kun gør noget, som føles rart og dejligt. Hvis noget gør ondt eller er ubehageligt skal du stoppe. Og det, der føles dejligt for dig, er ikke nødvendigvis det samme som det, der føles dejligt for dine veninder. Når det kommer til onani og sex er der ligeså forskellige præferencer, som der er mennesker på jorden. Og der findes ikke nogen rigtige eller forkerte måder at onanere eller have sex på. Det handler udelukkende om at finde det, der føles rart for dig. Og den bedste måde at finde ud af det, er ved at prøve dig frem. Prøv forskellige teknikker og metoder af. Prøv med fingrene, prøv med hjælpemidler. Det er ingen regler, andet end at det ikke må gøre ondt, så det er sådan set kun din egen fantasi, der sætter grænserne.

Rigtig god fornøjelse!

Mange hilsner,

Siv

Sivs billede
Siv fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål