Venskab
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej Jeg er en dreng på 15 år. Jeg har i lang tid skerevet og snakket med en pige. Jeg har længe gerne ville mere med hende men ved ik hvordan jeg skal spørgere. Hun er virkelig sød og jeg snakker godt med hende. Håber i har nogle råd.

Svar:
Hej,
Det lyder som om, du virkelig godt kan lide hende, og at I allerede har en god relation. Det er en fantastisk start, hvis du overvejer at tage jeres venskab til noget mere, selvom det kan virke grænseoverskriddende.
Prøv at finde et tidspunkt, hvor I kan tale sammen i rolige og trygge omgivelser. Her kan du ærligt udtrykke, hvordan du har det – måske sige noget i stil med:
"Jeg synes, du er virkelig sød, og jeg nyder at snakke med dig. Jeg har tænkt på, om vi kunne lave noget sammen – bare os to?"
Det behøver ikke være en stor erklæring, bare noget, der viser, at du gerne vil tage et skridt videre. Det vigtigste er, at du er dig selv og ærlig omkring dine følelser.
Husk, at det er modigt at vise, hvordan du har det, og det er allerede et stort skridt i sig selv.
Held og lykke
Mvh
Camilla