Våde drømme

brevkassespørgsmål

Våde drømme

brevkassespørgsmål af
...
13 år
Oprettet 2 år 2 uger siden

Hejsa jeg vil gerne vide hvorfor jeg ikke for våde drømme. Mine venner får våde drømme de onanere op til flere gange dagligt og det gøre jeg også. Nu ved jeg godt at man ikke kan styre sine drømme med mindre man har trænet sig. Men jeg er stadig ret sur og at jeg ikke har prøvet at få en våd drøm endnu

Svar:

Hej du

Det er svært at sige, hvad det præcist er, der gør, at du ikke har fået nogen våde drømme endnu. Som regel begynder man at få våde drømme i løbet af puberteten, fordi ens hormoner ændrer sig. Men alle drenge gennemgår puberteten i forskellige tempo, og derfor er det også meget forskelligt, hvornår man begynder at få våde drømme. Samtidig er vores drømme tilfældige og ofte ret meningsløse. Og som du selv skriver, kan vi ikke styre vores egne drømme. Derfor behøver det faktisk heller ikke betyde noget specielt, at du ikke har fået en våd drøm endnu.

Det er heller ikke altid, at man kan huske alle sine drømme. Så måske kan det være, at du har haft en våd drøm, men du bare ikke kan huske den? Hvis du ikke normalt plejer at kunne huske dine drømme, kan det være, at du heller ikke huske de våde drømme?

Når det så er sagt, kan jeg godt forstå, hvis du er træt af, at du er den eneste af dine venner, som ikke har haft en våd drøm endnu. Som ung kan man næsten ikke lade være med at sammenligne sig selv med andre, som regel fordi man bare gerne vil være som sine venner og passe ind. Og særligt i puberteten kan netop dét være svært, fordi man ikke selv kan styre sin udvikling. Nogle kan synes, det er sejt at være den første i puberteten, mens andre ikke bryder sig om at skille for meget sig ud. Og nogle kan synes, det er fint at være den sidste i puberteten, mens andre igen synes det er pinligt. Det er meget forskelligt, men jeg tror, at langt de fleste på et tidspunkt i løbet af puberteten vil føle, at de skiller sig ud på den ene eller den anden måde. Og selvom det måske ikke er en rar følelse, mens det står på, så kan det være rart at vide, at de fleste andre også har oplevet at have det på den måde, som du måske har det lige nu.

De bedste hilsner
Marie

Nikitass billede
Marie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål