Jeg er virkelig dårlig til drenge

brevkassespørgsmål

Jeg er virkelig dårlig til drenge

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Oprettet 2 år 3 uger siden

Hej Cyberhus Jeg har på det seneste været ret frustreret eftersom nogle ting er gået op for mig. Jeg kan simpelthen ikke indgå i nogle som helst forhold med drenge. Det er ikke fordi jeg ikke vil eller har chancen, da jeg ved at der er massere drenge der gerne ville, da jeg ofte får at vide jeg er en flot og sød pige. Det har i lang tid ikke været et problem for mig da jeg havde det fint med bare at hygge lidt rundt og ikke være i et forhold. Men efterhånden tror jeg det er gået op for mig at det egentlig ikke er det jeg vil og jeg bare gerne vil finde en dreng jeg kan være tryg ved. Mit problem er bare at jeg simpelthen ikke er i stand til det. Jeg kan sagtens finde drenge der vil have sex med mig og jeg tror det er derfor det aldrig kan blive til noget. Jeg kan ikke indrømme overfor hverken mig selv eller nogle andre hvis jeg er interesseret i én i stedet trækker jeg mig altid fuldstændig tilbage fra drengen fordi jeg på ingen måde vil have at de skal tro at jeg kan lide dem. Jeg tror jeg synes det er pinligt og ikke vil give denne her sårbare side af mig selv gerne, jeg vil virke kold. Og jeg kan jo egentlig godt se at jeg ikke kommer nogle vegne med det. Jeg ser efterhånden mange af mine veninder finde fyre som de er rigtig glade for og jeg kan se hvor meget godt det gør dem. Jeg bliver lidt ked af at indse at jeg faktisk aldrig har haft et bånd til en dreng på nogen som helst måde end mere end sex og jeg ved jo godt det er min egen skyld. Jeg ved bare også hvordan nogle drenge er og det skræmmer mig derfor trækker jeg mig før der på nogen måde kan blive sagt noget om mig. Jeg er bange for at blive såret og har virkelig svært ved at åbne mig op, med mindre jeg føler tryghed og at jeg kan stole på en person. Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre jeg føler mig så uerfaren hvad der angår drenge, i forhold til mine veninder der har konstant har haft noget med forskellige drenge siden de var 14 år. Jeg har aldrig været forelsket og jeg vil meget gerne opleve det og det er selvfølgelig ikke noget man ved hvornår kommer men jeg føler jeg forhindre mig selv. Hvordan kan jeg åbne op og ikke føle mig flov over følelser? Tak på forhånd

Svar:

Kære du

Det kan være enormt sårbart at åbne sig op for andre, og det kan der være mange grunde til. For det første er det bare enormt svært at tale om ens inderste tanker og følelser nogle gange. En ting er, at det kan være svært at sætte ord på, hvad det præcist er, der rører sig i en. Men en anden ting er også, at vi ikke altid kan styre vores følelser. Det kan gøre, at man måske føler sig flov over dem og mest har lyst til at holde dem for sig selv. Her er det vigtigt at huske sig selv på, at vores følelser altid er legitime. Vores følelser opstår ikke blot ud af det blå, men er med til at give os et vigtigt fingerpeg om, hvordan vi har det, og hvad vi har brug for!

Der er også nogle, som pakker deres følelser væk, fordi de er bange for at blive afvist eller såret. Det kan være rigtigt ubehageligt at blive såret, men afvisninger er en del af livet. Når man stoler på nogen, giver man dem samtidig muligheden for at såre en. Men man vælger at stole på, at de ikke gør det. Man kan også sige, at det at blive såret blot er et bevis på, at man har elsket. Og det tænker jeg, er noget af det vigtigste i livet. Det betyder naturligvis ikke, at man ønsker at blive såret, men at det er umuligt at undgå, hvis man tillader sig selv at blotte sig for andre mennesker og have dybe og kærlige følelser for dem. Og selvom det kan være svært, betyder det ikke, at det er umuligt. For nogle tager det bare længere tid, før de føler sig trygge nok til at dele deres følelser med andre. Det kan lyde lidt som om, at det måske er sådan, du har det? I stedet for at gå ind i et forhold med en bekymring om, hvorvidt du kan stole på din partner, kan det være, at du skal øve dig i at tro på, at du som udgangspunkt godt kan stole på andre - indtil andet er bevist naturligvis. Der vil altid være rådne æbler i kurven, men langt de fleste mennesker kan man godt stole på.

Når det så er sagt, er tillid ikke nødvendigvis nok i et forhold. Et velfungerede forhold kræver også, at man kan kommunikere tydeligt med hinanden. Når man er ærlig, er det som regel også nemmere at føle tillid til sin partner, fordi man kun skal forholde sig til sandheden. Så selvom det kræver mod at være ærlig og fortælle om sine følelser, så tror jeg også, at du vil opleve, at tilliden måske opstår helt af sig selv, når du er ligefrem omkring, hvordan du har det.

Jeg ønsker dig alt det bedste fremover.

De bedste hilsner
Marie

Nikitass billede
Marie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål