Utro?

brevkassespørgsmål

Utro?

brevkassespørgsmål af
Emily
21 år
Oprettet 11 måneder 1 uge siden

Hej Jeg har en kæreste og vi har været sammen i 1,5 år. Vi bor sammen, og har to skildpadder, og alt er som det skal være. Men de sidste pr. måneder har jeg haft drømme i ny og næ om at han er mig utro. Kan huske tydeligt min ene drøm, hvor han fravælger mig til min gamle venindes fordel. Og grunden til jeg skriver "gamle veninde", så er det fordi vi er barndomsveninder. Ved ikke om det har noget at gøre med de har været sammen rigtigt en gang, før min kæreste og jeg mødte hinanden og blev kærester. Men i drømmen da han fravalgte mig, der var jeg fuldstændig ligeglad, hvor jeg normalt vil gå amok hvis det var i virkeligheden det skete. Og det undrer jeg mig meget over. Håber det gav et godt indblik! Mvh Emily

Svar:

Hej med dig

Tak for dit spørgsmål til brevkassen.

Du fortæller, at du gennem en længere periode har haft en kæreste, og at alt er som det skal være. Det synes jeg først og fremmest er dejligt at høre. Du fortæller dog også, at du af og til drømmer om, at han er dig utro. Og i en af drømmene er han dig utro med din veninde.

I drømmen fravalgte han dig, og det fortæller du, at du var ligeglad med, hvilket du normalt ikke ville være. Det tyder for mig på, at du er glad for ham, og ønsker at være sammen med ham. Det synes jeg er et fint udgangspunkt at holde fast i. Jeg synes dog at der ligger noget interessant i, at du drømmer om at han er dig utro. For det betyder jo på ingen måde nødvendigvis, at han kommer til at være det, eller at det er sket. Selvom man stadig er usikker på mange områder omkring drømme, så er der jo nogle teorier om drømmetydning, der muligvis kan være noget at hente i.

Jeg ved det selvfølgelig ikke, men har du overvejet, om det kunne betyde noget i retning af, at du ubevidst føler, at han fravælger dig lige for tiden? At noget andet i hans liv stjæler hans fokus, og at du dermed bliver mindre vigtig? Måske er der noget i jeres forhold, der ikke føles helt rigtigt for dig? Det er jo bare spekulationer, og måske har I et stabilt og sundt forhold, så jeg deler bare mine overvejelser med dig. Det lyder heller ikke til, at det er voldsomt ofte at du har disse drømme. Og vi drømmer jo alle mulige mystiske og mærkelige ting, så det er slet ikke sikkert at der gemmer sig nogen betydning i det.

En sidste overvejelse kunne være, om din kærestes tidligere relation til din veninde egentlig fylder ret meget for dig. Hvis den gør det, så kunne det måske være en idé at snakke med ham om det? Det kan være, at deres tidligere relation har plantet en lille usikkerhed i dig, som kunne være god at tage fat i?

Jeg håber at mit svar giver mening for dig. Ellers er du altid velkommen til at skrive igen.

Held og lykke med kærligheden. Kærlig hilsen Jeppe

cyberhusebbes billede
Jeppe fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål