Usikker på graviditet
brevkassespørgsmål af
Hej
14 år
Hej
min kæreste og mig havde på en eller anden måde sex med undertøj på men alligevel ik
min kæreste lå oven På mig med underbukser på og jeg lå med trusser på men ved ik om mine trusser gled til siden men ja han sagde han kom men han vidste ikke om han kom da han var på mig
er der nogle chance for at jeg er gravid?

Svar:
Hej med dig.
Ud fra det du beskriver, så lyder det ikke til, at du kan være blevet gravid. Det ville kræve, at din kæreste var oppe i dig, mens han fik udløsning, samtidig med, at du skulle have ægløsning på det tidspunkt.
Nu ved jeg ikke, om I har prøvet at have "rigtig" samleje? Hvis I har eller hvis det sker, så er det en rigtig god idé at bruge beskyttelse, så du er beskyttet mod graviditet og kønssygdomme. Kønssygdomme kan man kun være beskyttet mod ved at bruge kondom, eller have en fast partner, som ikke har haft sex med andre, eller er blevet testet. Graviditet er du bedst beskyttet mod ved både at fyren bruger kondom og du bruger fx p-piller, p-ring, spiral.
Mange hilsner Laura