Min Far

brevkassespørgsmål

Min Far

brevkassespørgsmål af
Jamal
16 år

Jeg flyttet til Danmark for 5 år siden. kommer fra Afghanistan. Og min far er begynd at tage mig ind i hans seng og putte hans mande pik ind i min mund. Han kommer også i min mund og får mig til at sluge. Er det normalt -Jamal

Svar:

Kære Jamal

Nej, det er ikke normalt at din far er seksuel med dig. Det er ulovligt for forældre at være seksuelle med deres børn, ligesom det også er ulovligt for søskende at være seksuelle sammen. Det kaldes incest, hvis man er seksuelt sammen med nogen i ens familie, og incest er ulovligt.

Du skal ikke sta alene med det du oplever, og jeg vil råde dig til at sige til det en voksen tæt på dig. Det kan enten være din mor eller en anden voksen i din familie. Det kan også være en lærer eller pædagog. Det vigtigste er at der bliver reageret på det, for det er IKKE ok at din far udnytter dig seksuelt. Der er hjælp at finde, både her og nu, hvor det skal stoppes, men også på sigt, hvor du kan få hjælp til at bearbejde dine oplevelser.

Du skal ikke vente. Du skal fortælle en voksen om det nu, så både dig og din far kan få hjælp.

Venlig hilsen
Camilla

SigneHs billede
Camilla fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål