Usikker
brevkassespørgsmål af
Anna
11 år
Hej. Jeg ved ikke om jeg skal sige til ham jeg godt kan lide at jeg godt kan lide ham. Det skal jeg sikot. Men det er bare så svært.❤️

Svar:
Hej Anna
Det kan være rigtigt svært at fortælle nogen, at man godt kan lide dem. Jeg tror faktisk, at langt de fleste mennesker ville have det på samme måde som dig, hvis de stod i din situation. At være forelsket i nogen kan nemlig være meget følsomt. Især når man tager modet til sig og fortæller nogen om, at man godt kan lide dem, for først da finder man ud af, om det er gengældt. Det kan være, at de har det på samme måde. Og så vil man helt sikkert fortryde det, hvis man ikke turde fortælle det!
Men det kan også være, at de ikke har det, og det kan være rigtigt svært at få at vide. Der er ikke nogen, som har lyst til at blive afvist, for det er ikke en særligt rar følelse. Samtidig kan det også være rigtigt rart at få klar besked om, hvordan den anden person har det med en, så man ikke bliver ved med at gå og spekulere over det. Man kan nemligt hurtigt bruge rigtigt meget tid på det, hvor det nogle gange ville være bedre at få en afklaring. Hvis den anden så ikke har det på samme måde som en selv, så ved man det og kan rette sit fokus mod andre søde drenge, som måske gerne vil være sammen med en.
Hvis du har mod på det, synes jeg helt sikkert, at det er en god idé at fortælle drengen om, at du godt kan lide ham. Hvis det er svært at finde modet, så kan du prøve at tænke på, hvor rart det vil føles bagefter, når du har fået klar besked. Du kan også prøve at læse de her svar for at få inspiration til, hvordan du kan gøre: svar 1 og svar 2. Det kan være, at du kan genkende deres situationer, og det kan være rart at vide, at man ikke er alene om at være usikker i sådan en situation.
Jeg ønsker dig al held og lykke med det!
De bedste hilsner
Marie