Crush eller Forelsket det er ligemeget

brevkassespørgsmål

Crush eller Forelsket det er ligemeget

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 2 år 6 måneder siden

Hej, jeg er en 13 årige pige! Jeg er forelsket eller har et crush på en dreng eller noget, det ved jeg ikke rigtig men syntes at han er sød og kunne godt se ham som mere end bare en ven. Vi taler godt sammen og sådan noget, og jeg har sådan lyst til at spørge om han vil med mig hjem efter skole. (Det skal lige siges at han går i min klasse og jeg har aldrig haft en rigtig kæreste før, så jeg ved ikke om det er en rigtig forelskelse ) Det eneste problem er at han er rig, og jeg er ikke så rig eller vi har penge men ikke så mange men vi har dem vi skal bruge og lidt i overskud. Men vores hus er lidt gammeldags indrettet fordi det er mine forældres stil og lidt rodet også fordi at mine forældre arbejder til sent hver dag og vi er 2 børn og hvis vi hjælper lidt til med oprydningen så ja er det rodet til igen på 0,7. Men vi har meget tilfælles jeg og drengen og selvfølgelig og uenigheder, men jeg er lidt bange for at han vil sige det hans "gutter" (venner) og at de så vil gøre grin med mig fordi det kunne de godt finde på. Jeg føler også at van kigger lidt på mig i timerne ellers er det min bedste veninde fordi hun sidder foran mig ellers er det hans "gutter" fordi de omkring mig. Men i en biblioteks time kom han hen til mig og satte sig ved siden af mig uden at jeg havde sagt noget også begyndte vi bare at tale sammen (og selvfølgelig læse lidt) men jeg nød det virkelig. Men et andet problem er at jeg først lige er begyndt at kende ham så jeg ved ikke om det er hans rigtig jeg eller bare hans cool jeg, hvis du forstår.

Jeg beklager virkelig meget for den lange besked, men som du måske forstår er jeg virkelig bare i tvivl. Håber du kan give mig et svar.

Kh. Mig, den lidt forvirrede🤔🥴😚

På forhånd tak, for hjælpen! 💕

Svar:

Kære du

Tusind tak for dit brevkassespørgsmål. Det kan være rigtigt forvirrende at være forelsket. Det kan på den ene side føles rigtigt rart at være forelsket. Og på den anden side kan det også nogle gange være lidt svært, fordi man kan blive meget i tvivl om, hvad man skal gøre, og hvad den anden mon tænker og føler.

Du skriver i dit spørgsmål, at du egentlig gerne vil invitere dit crush hjem til dig, og at du nyder at være sammen med ham. Samtidig skriver du også, at du er i tvivl om, om han og hans venner måske vil gøre nar ad dig, fordi dine forældre ikke tjener lige så mange penge som hans, og at du er i tvivl om, om han bare er "hans cool jeg" overfor dig. Som jeg læser dit spørgsmål, lader det egentlig til at være tvivlen omkring, om han kan lide dig, der fylder mest for dig. Derfor vil jeg i mit svar til dig komme med gode råd til, hvordan du måske kan finde ud af, om han også godt kan lide dig. Så kan du selv bestemme, om der er nogle af mine råd, du har lyst til at bruge.

Det første, du kan prøve at gøre, er at smile lidt mere til ham, give ham lidt mere opmærksomhed, snakke mere med ham eller sidde lidt tættere på ham, når I laver ting henne i skolen, og se på, om han gengælder det. Det kan være, at I har nogen fælles interesser, du kan prøve at snakke med ham. Hvis han gengælder det og også smiler ekstra meget til dig, giver dig mere opmærksomhed eller gerne vil snakke med med dig, kan det være, at han også er vild med dig.

Du kan også prøve at invitere ham til at lave noget med dig, hvis du har mod på det. Det kan fx være at gå en tur, at spille et spil eller se en film sammen. På den måde kan I lære hinanden bedre at kende, uden at han nødvendigvis skal hjem til dig og din familie som det første. Så kan I se hinanden lidt an.

Det kan også være, at du kan prøve at skrive til ham på de sociale medier. Du kan fx prøve at spørge, om du må få hans Snapchat, og så kan I måske skrive sammen der. Hvis du allerede har hans Snapchat eller noget lignende, kan det være, at du kan prøve at snappe ham. Det kan være en god måde at lære hinanden lidt at kende på, inden du måske inviterer ham med hjem. Og så kan du måske også få en fornemmelse af, om han er interesseret i dig eller ej.

Det kan også være, at han ikke er interesseret i dig, og det kan være rigtigt svært at få at vide. Men det er oftest rarest at være afklaret om, hvordan den anden person har det med en, så man slipper for at skulle gå og spekulere over det.

Jeg håber, du kan bruge mit svar.

De bedste hilsner
Marie

Nikitass billede
Marie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål