Urolig dreng
brevkassespørgsmål af
Anders
18 år
Hey, jeg er lige blevet 18 år gammel, jeg har forhudsnævring. Kan min penis stadig vokse hvis jeg har forhudsnævring eller skal jeg få det behandlet?

Svar:
Hej Anders,
Tak for dit spørgsmål. Jeg har ikke kunne læse mig frem til, at en forhudsforsnævring skulle forhindre, at penis kan vokse. Ens penis er normalvis færdig med at vokse, når man er omkring 15-16 år, men den kan godt vokse helt ind til omkring 20 års alderen. Jeg tænker, at forhudsforsnævning er en generende tilstand, og den kan give problemer både ved samleje, fordi en rejsning vil være smertefuld, men også generelt fordi der er en øget risiko for betændelsestilstande. Hvis jeg var dig, ville jeg gå til min egen læge og få ham/hende til at kigge på det og vurdere, hvad der skal ske fremadrettet.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar.
De bedste hilsner
Jeanette