Uden kondom i 2'eren?

brevkassespørgsmål

Uden kondom i 2'eren?

brevkassespørgsmål af
Silke
15 år

Jeg har fået en supersød kæreste og vi er sexuelt aktive. Han har en meget, meget lille pik så vi er faktisk begyndt at bruge 2'eren mere end det rigtige hul. Dels passer den bedre ind der og dels behøver vi ikke bøvle med kondom for det kan være ret træls. Og jeg kan godt komme for enten ligger jeg på siden eller på knæene og så kan betjene mig foran med fingrene eller jeg gør det bare selv. Men jeg vil godt lige sikre mig at det er okay at blive taget i røven uden kondom? Jeg synes jo ikke der kan ske noget ved det for jeg er sikker på han ikke knalder andre end mig og så er der vel ingen risiko ved det? På forhånd tak for svar.

Svar:

Hej med dig

Først og fremmest, så lyder det til at dig og din kæreste har et rigtig godt forhold, og at I taler om hvad der fungerer seksuelt. Det er rigtig vigtigt at man kan tale om de ting i et forhold, for så undgår man at det bliver til et problem.

Dit spørgsmål går på, om der er en risiko forbundet med at dyrke sex i 2'eren uden kondom. Ligesom med al anden sex uden kondom, så er der risikoen for kønssygdomme, men hvis I begge er blevet testet, og ikke er seksuelle med andre, så bør det ikke være et problem. Det du skal være opmærksom på, er at I begge to vasker jer, hvis I beslutter at skifte hul undervejs - for hvis han bare skifter hul, kommer der nogle bakterier med, som kan give dig infektion. Det er også en rigtig god idé at du "kommer af" med evt. sæd og rester af glidecreme, når I er færdige, så du også kan undgå infektion i 2'eren.

Så hvis du husker at smutte en tur på toilettet bagefter, og I sørger for at vaske jer, hvis I skifter mellem hullerne - og hvis I begge to er frie for kønssygdomme - så bør det ikke være problematisk at droppe kondomet i 2'eren.

Jeg håber du kan bruge mit svar.

Hilsen

Camilla

SigneHs billede
Camilla fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål