Ubehag i underlivet
brevkassespørgsmål af
Anonym
20 år
Hej
Jeg har i løbet af den sidste uge oplevet ubehag i mit underliv. Jeg har opdaget, at mit mellemkød er meget betændt og sprækket. Herudover har jeg også fundet små betændte sår på de inderste skamlæber.
Mit underliv er utrolig ømt, da det både svier og klør. Herudover oplever jeg stor ubehag ved vandladning.
Håber i kan hjælpe mig, tak:)

Svar:
Kære 20 årige pige.
Tak for dit spørgsmål til brevkassen.
Det lyder meget smertefuldt og ubehageligt de symptomer du oplever. Jeg kan kun råde dig til at gå til din egen læge og få set på det! Det lyder bestemt som om at du muligvis har fået en infektion og skal have noget behandling. Men det er meget vigtigt at afgøre hvad det er du fejler for at få den korrekte behandling. Der kan være flere årsager til dine symptomer, og hvis du har fanget en kønssygdom er det vigtigt at komme igang med behandlingen da det ellers kan få svære konsekvenser.
Jeg håber det kunne hjælpe dig til at få booket en tid ved din læge til en undersøgelse.
God bedring, mvh læge Julie